Ara
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
Pısa 2015 Uygulamasındaki Maddelerin Kültüre Göre Değişen Madde Fonksiyonu Acısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-30)
The aim of this study is to research whether or not the attitude items towards sciences in PISA 2015 student questionnaire including differential item functioning (DIF) in terms of language and culture. Generalized Mantel ...
Test Boyutluluğunun Değişen Madde Fonksiyonuna Etkisinin Farklı Koşullar Altında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-16)
The aim of this study is to determine how DIF is affected by different conditions in two dimensional and three dimensional simulation and two dimensional real data sets. Whether the tests are simple or complex, medium or ...
Tımss’de Değişen Madde Fonksiyonu Gösteren Maddelerin Madde Özellikleri Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this study, it was aimed to whether relationship between the item difficulties with Differential Item Functioning (DIF) according to gender in the TIMSS 2015 mathematics test and DIF coefficients of these items or not. ...
Teog Sınavının Yabancı Dil Alt Testine Ait Maddelerin Yanlılığının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02)
In this study, differential functioning items according to gender and school type (private vs public) in English subtest of TEOG in 2015 – 2016 Academic Year Spring Semester were investigated. Expert opinions were sought ...
Sözel Olmayan Kapsamlı Zeka Testinin İkinci Versiyonunun Türk ve Arap Kültürüne Uyarlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04)
The aim of this research is to perform validity and reliability studies for the adaptation of the second version of Comprehensive Test of Nonverbal Intelligence - CTONI-2 developed by Pearson, Donald, and Wierdeholt (2009) ...
Çok Boyutlu Testlerde Değişen Madde Öbeği Fonksiyonunun SIBTEST Yöntemiyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-04-18)
This research aims to analyze the differential bundle functioning in the multi-dimensional tests. In accordance with this aim, the effect is identified through differentiating the location of item with DIF in the test (six ...
Değişen Madde Fonksiyonu Gösteren Madde Oranının Bireyselleştirilmiş Bilgisayarlı ve Çok Aşamalı Testler Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-11)
The aim of this study was to investigate the effect of the presence of items indicating differential item functioning (DIF) on computer adaptive test approaches (CAT and MST) performance under several conditions. Both ...