Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorOdacı, Serdar
dc.contributor.authorKeleş Kurtoğlu, Aslıhan
dc.date.accessioned2018-10-02T10:43:10Z
dc.date.available2018-10-02T10:43:10Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/5153
dc.description.abstractIn the past, the children seemed to be adults. New studies were made on the child from day to day. These studies were also relevant to the cognitive development of the child. Piaget’s studies of cognitive development help us to understand how children perceive the world around them at different ages. Cognitive development allows the child to understand the world and apply what they learn in real life. So cognitive development should be supported in various ways. In these ways literature is the most impressive way for children. Books for children are increasing day by day. A quality literary work should teach the child the facts of life so it gains cognitive value. We can say “children’s literature” to works that contribute to the development of the child with a clean native language. Especially after the 1950’s, this area has taken a modern form in Turkey an reached countless works of children’s literature today. Children’s literature today is one of the areas of interest in the world and Turkey.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÇocuk
dc.subjectÇocuk edebiyatı
dc.subjectBilişsel gelişim
dc.subjectÇocuk romanı
dc.subject1950 sonrası çocuk edebiyatı
dc.subjectEdebiyat
dc.title1950 Sonrası Çocuk Romanlarına Bilişsel Bir Yaklaşımtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetEski çağlarda yetişkinlerden ayrılmayan “çocuk” gün geçtikçe incelemelere ve araştırmalara konu olmuştur. Bu araştırmalar çocuğun bilişsel açıdan gelişimine de uzanmıştır. Özellikle Jean Piaget’nin çalışmaları günümüzde çocuk zihnini, çocukların farklı yaşlarda dünyayı nasıl anlamlandıklarını anlamamıza yardım etmiştir. Çocukların bilişsel olarak gelişirken bazı dönemlerden geçtiği kabul edilir. Çocuğun dış dünyayı anlamlandırmasını, öğrendiklerini gerçek hayatta kullanabilmesini sağlayan bilişsel gelişimin bu dönemleri çeşitli yollarla desteklenmelidir. Bu yolların çocuğu en fazla çekeni kuşkusuz edebiyattır. Edebiyat içinde tamamen çocuğa dönük eserlerin yazılması günümüzde giderek genişleyen bir alandır. Çocuğa yönelik edebî eserler, onun hayata hazırlanmasını kolaylaştıran nitelikte olduğunda bilişsel gelişimde değer kazanır. Böylece yalın bir ana dil ile çocuğun anlayamayacağı metaforlar olmadan, onun gelişimine katkı sağlayan eserlere “çocuk edebiyatı ürünü” diyebiliriz. Özellikle 1950’lerden sonra bu alan Türkiye’de modern bir hâl almış ve günümüze çocuk edebiyatının sayısız eseri ulaşmıştır. Bugün de çocuk edebiyatı dünyada ve Türkiye’de edebiyat söz konusu olduğunda ilgi çeken alanların başında gelmektedir.tr_TR
dc.contributor.departmentTürk Dili ve Edebiyatıtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster