Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Nesneye Yönelik ve Robot Programlamanın Öğrenci Başarısına, Soyutlamaya, Problem Çözmeye ve Motivasyona Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study comparatively examined the effects of object-oriented (comparison) and robotic (experimental) programming on student achievement, abstraction, problem solving, and motivation. The study included 81 tenth-grade ...
Web Tabanlı Dinamik Değerlendirme Sisteminin Tasarımı, Geliştirilmesi ve Etkililiğinin Sınanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this study, it is aimed to examine how to design a web-based dynamic assessment system for the mathematics learning of secondary school students and the effectiveness of the developed system. In line with this aim, an ...
Üniversite Öğrencilerinin Çoklu Görev Davranışları ve Çoklu Görev Algıları İle Özdüzenleme Becerileri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
In this thesis, it is aimed to examine the relationship between multitasking and self-regulation skills of university students. Participants are 544 university students, who were selected by means of a suitable sample and ...
Nesne Tabanlı Programlamaya Yönelik Etkileşimli E-kitap Tasarımı ve Kullanıcı Deneyiminin Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Countries update their development plans to increase welfare levels. Education policies are changed in order to provide individuals with the skills required by the age. In this sense, teaching methods and learning objects ...