Ara
Toplam kayıt 142, listelenen: 1-10
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutum, Davranış Ve Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of this study is to investigate preschool teachers’ attitude towards rights of children and their views and behaviors on applying rights of children on their activities in class. Mixed research method and the ...
Algoritma Öğretiminde Çözümlü Örnek Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Bilişsel Yüke Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The aim of the study is to examine the effects of two instructional strategies (traditional and faded worked example) in teaching algorithm on university students' achievement and cognitive load. In this study, randomized ...
İngilizce Öğrenmeyi Zorlaştıran Faktörler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12)
The purpose of this study is to determine the factors and the reasons that make English language learning difficult by the students and the teachers in the English language learning process. The study aims to present the ...
Toplam Test Puanı ve Alt Test Puanlarının Kestiriminin Hiyerarşik Madde Tepki Kuramı Modelleri ile Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
In this study, the relationship between subtest and total test was investigated by using hierarchical item response theory models in order to contribute to reliable subtest and total test score estimates. The RMSE and ...
Yaratıcılığın ve Madde Yazarlığı Eğitiminin Ölçme Aracının Psikometrik Özelliklerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-06-19)
The aim of this research is to determine the effect of the item writer’s creativity and item writing education on the psychometric properties of the items developed, and the tests made up with these items. For this purpose, ...
A Teacher Inquiry into the Effects of Teacher's Motivational Activities on Language Learners' Classroom Motivation
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
The present thesis study investigated the effect of motivational activities on the students’ motivation levels and motivated behavior in English language class. Motivational activities from Hadfield and Dörnyei’s (2013) ...
Çocuklarda Ayrılık Kaygısı ile Anne-Babanın Ayrılık Kaygısı ve Ebeveynliğe Yönelik Tutumları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
In this study, it is aimed that examining the relation between the separation anxiety of the children and separation anxiety of parents and their attitudes towards parenting. For this purpose, 467 mothers-fathers resident ...
Bilimsel Hikayelerle Desteklenen Fen Eğitiminin Öğrencilerin Yaratıcılıkları ve Duyuşsal Özellikleri Üzerindeki Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)
From very early ages, people try to make sense of the world around them through their own curiosity. The way to understand the natural world and to find solutions to real-life problems is through effective science education. ...
Enseignement des verbes symétriques en français
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-07-13)
Cette étude a pour objet principal d’étudier et d’analyser le statut particulier et l’importance des verbes symétriques en français langue étrangère. Dans cette perspective, nous avons fait appel aux sciences du langage ...
Harita ve Küre Kullanımı Eğitiminin Beş Yaş Çocuklarının Harita ve Küre Okuma ve Yorumlama Becerilerine Etkisi
(2017)
Bu araştırmada, Harita ve Küre Kullanımı Eğitim Programının, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden beş yaş çocuklarının harita ve küre okuma ve yorumlama becerilerine etkisi incelenmiştir.
On haftalık harita ve küre ...