Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)
The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research ...
Etkileşimli Kitap Okuma Etkinliklerinin 60-72 Aylık Çocukların Yaratıcılıklarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study is aimed to examine the effect of interactive book reading activities on the creativity of 60-72 month old children. The study was carried out with 26 children in two private kindergartens affiliated to the ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ...
Oyun Temelli Empati Programının Çocukların Empati, Arkadaşlık ve Duyguları Yönetme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to investigate the effect of the Play-Based Empathy Program (PBEP) on five-year-old children's empathy skills, friendship relations and emotion management skills. This research was designed in mixed ...