Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Okul Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitimi: İhtiyaçlar ve Program Önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it was aimed to determine the in-service training needs of English teachers working at preschools and to develop an in-service training program for them. The views of English teachers, preschool teachers and ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Matematik Pedagojik Alan Bilgileri ile Çocukların Çalışma Belleği Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it was aimed to examine the relationship between preschool teachers' mathematical pedagogical content knowledge and preschool children's working memory skills, teachers' working memory awareness and ...
Reggio Emilia Temelli Proje Çalışmalarında Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Karar Verme Süreçlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The purpose of the current study is to investigate the development of preschool children in decision making processes through project works based on the Reggio Emilia Approach. A preschool teacher and 14 preschool children ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ...
Okul Öncesı̇ Öğretmenlerı̇nı̇n Gelı̇şı̇me Uygun Uygulamalara Yönelik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
Considered the foundation of best wishes in early childhood education, Developmentally Appropriate Practices (DAP) refers to an approach based on methods and principles applied to each child with an approach that is fun, ...
Oyun Temelli Empati Programının Çocukların Empati, Arkadaşlık ve Duyguları Yönetme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to investigate the effect of the Play-Based Empathy Program (PBEP) on five-year-old children's empathy skills, friendship relations and emotion management skills. This research was designed in mixed ...