Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Uygulamalı Sınıf Yönetimi Eğitimi ve Pedagojik Dokümantasyon Uygulamalarının Okul Öncesi Eğitim Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimi Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12)
The main purpose of this study is to examine the effects of a Practice-Based Classroom Management Program and Pedagogical Documentation implementation on classroom management skills of preschool teachers. The mixed research ...
Sürdürülebilirlik İçin Drama Eğitim Programının 48-60 Aylık Çocukların Zihin Kuramı ve Empatik Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study is carried out to investigate the effects of Drama Education Program for Sustainability (DEPfS) on theory of mind and empathic skills and their views about sustainability of 48-60 months old children. It is ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Yürütücü İşlev Becerileri ve Geometrik Şekil Algılarının İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-04)
The preschool period is a period in which contains many critical periods and qualified support is needed to successfully overcome these critical periods. Like many other developmental areas, executive function skills and ...
Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Yönelik Geliştirilen Stem Eğitimi Programının Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
This study aims to investigate the effect of a STEM program about aviation and aircrafts on preschoolers’ scientific process skills and reflections of the implementation process of the program on children, families and the ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)
In the research, the level of multicultural competency perceptions of pre-school teachers and multicultural education applications were examined. The mixed-method and The Explanatory Sequential Design were used as research ...