Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Robotik Uygulamalarının Okul Öncesi Çocukların Yaratıcı Düşünme Becerileri Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study aims to investigate the effects of a STEM-robotics program on early childhood students’ creative thinking skills and designs. As part of the study the program consisting of 6 modules was developed. This robotics ...
Pısa 2015 Uygulamasındaki Maddelerin Kültüre Göre Değişen Madde Fonksiyonu Acısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-05-30)
The aim of this study is to research whether or not the attitude items towards sciences in PISA 2015 student questionnaire including differential item functioning (DIF) in terms of language and culture. Generalized Mantel ...
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study focuses on four-step multiple choice questions to reveal the conceptual misconceptions of intensity of science teacher candidates and to determine the ratio of science knowledge, information deficiencies and ...
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim Tarihi Algısına Bilimin Sultanları Sergisinin Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
As one of the professional requirements of science education is to teach the history of science in science courses, obtaining certain equipment related to the history of Islamic science can be considered as a necessity ...