Ara
Toplam kayıt 3, listelenen: 1-3
1923-2018 Yılları Arasında Uygulanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programlarının Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
In this study, fifteen high school mathematics curricula implemented between 1923 and 2018 were analysed with the program analysis steps of Posner (2004). The qualitative research method and “Holistic multiple case study”, ...
Türkiye, Japonya ve Almanya’daki Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The scope and quality of the education they receive before they start their profession is very important in order for teachers to perform their profession effectively and to meet the expectations of the society from teachers ...
Ortaokul Matematiğinde İstatistik Öğretimi: Öğretim Programı ve Ders Materyalleri Açısından Bir İnceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The basic steps defined in teaching statistics are formulating a research question that requires data collection, data collection, data analysis, and interpretation. The aim of this study is to examine and compare how these ...