Ara
Toplam kayıt 65, listelenen: 1-10
Programlama Öğretiminde Bilgisayımsal Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Oyun Tabanlı Bir Tasarım Modeli Önerisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-12-18)
The aim of this research is to design, implement and evaluate a learning environment based on game programming activities for the development of computational thinking skills of middle school students and to produce design ...
Yabancı Dil Eğitimi İçin Geliştirilmiş Bir Mobil E-Kitabın Kullanılabilirlik Durumunun Hedef Kitle Deneyimi Üzerinden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)
This study aims to comprehensively examine the usability of an e-book used in foreign language education and user satisfaction. 16 volunteer students studying English from a foundation university in Ankara and an e-book ...
Ortaöğretime Geçiş Sınavlarında Ölçme Değişmezliği ve Dmf’nin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to examine the measurement invariance and changing item function of the verbal part Turkish subtest of secondary education transition exams in terms of gender and school type variables, respectively. ...
Fizik Öğretmen Adaylarının Rutin Olmayan Fizik Problemleri Kurarken Kullandıkları Üstbilişsel Stratejiler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The aim of this study is to examine the non-routine problem posing skills of pre-service physics teachers and determine which metacognitive strategies they use. The research was conducted according to qualitative research ...
Gerçekçi Matematik Eğitiminin Çarpanlar ve Katlar Konusundaki Öğrenci Başarısına ve Matematiğe Karşı Tutumuna Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this thesis is to investigate the effect of realistic mathematics education on student achievement in factors and multiples and attitudes towards mathematics. For this purpose, two 6th grade classes that ...
Kavram Yanılgılarını Belirlemede Yapılandırılmış Grid ve Üç Aşamalı Test Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)
The purpose of this study is to determine the effectiveness of configured grid method in determining misconceptions of 7. grade students about electricity subject by comparing configured grid method and three tier test ...
Yükseköğretime Hazırlanırken 12. Sınıf Öğrencilerinin Okullarında Akademik Başarılarıyla Gelecek Beklentilerini Etkileyen Faktörler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-08)
Purpose of research is to determine views and recommendations of students, teachers and school principals about factors affecting and extent to which factors affect in what degree to 12th grade students' academic success ...
A Case Study on the Parameters Underlyıng Patterns of Change in Dırected Motıvatıonal Currents
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07)
Following the introduction of “Directed Motivational Currents (DMCs)” theory in recent years to account for highly robust and productive motivational surges in second/foreign language learning (L2), we have witnessed the ...
Hollanda'da Türk Çocuklarına Türkçe Öğretimi Dersi̇nde Teknolojinin Kullanımı
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
It is very important for Turkish children living in the Netherlands to identify with their mother tongue and be aware of cultural and historical values. In this context, public authorities in Turkey, the Ministry of Foreign ...
Örgütsel Zekâ Düzeyinin Öğretmenlerin Yenilikçi Çalışma Davranışları Üzerindeki Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)
This study aimed at determining schools’ organizational intelligence and teachers innovative work behavior levels, whether there was a difference in terms of various variables (gender, age, education level, branch, ...