Erişim Hakları "Attribution-NoDerivs 3.0 United States" Eğitim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
-
Ana Baba ve Eğitimcilerin Okul Öncesi Çocukların Televizyon Kullanımına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of the research is to reveal “what is” and “what should be” on the basis of parent’s and professional’s views on television use of preschool children in terms of type of television program that the children ... -
Karma Testlerde Doğrulayıcı Faktör Analizi Kestirim Yöntemlerinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to compare maximum likelihood (ML), robust maximum likelihood (MLR), unweighted least squares mean-and-variance adjusted (ULSMV), weighted least squares (WLS), weighted least squares mean-and-variance ... -
Oyunlaştırılmış İşe Özgü Çevrimiçi Öğrenme Ortamının Geliştirilmesi ve Etkisinin Değerlendirilmesi: İş Sağlığı ve Güvenliği Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The research’s aim is developing a gamified online occupational health and safety learning environment. Design-based research method was followed. First, the online learning readiness and expectations of the train shunters ... -
Role Exchange as an Interactional Resource for Maintaining Progressivity in Role-Play Interactional Competence Assessment Tasks in L2 English
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Assessment of L2 interactional competence has undergone scrutiny in recent decades with the increasing attention directed to social facets of the process. While oral proficiency interviews have been largely investigated ... -
Sözel Olmayan Kapsamlı Zeka Testinin İkinci Versiyonunun Türk ve Arap Kültürüne Uyarlanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-04)The aim of this research is to perform validity and reliability studies for the adaptation of the second version of Comprehensive Test of Nonverbal Intelligence - CTONI-2 developed by Pearson, Donald, and Wierdeholt (2009) ...