Başlık için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 1949, listelenen: 1907-1926
-
Yabancı Dil Eğitimi İçin Geliştirilmiş Bir Mobil E-Kitabın Kullanılabilirlik Durumunun Hedef Kitle Deneyimi Üzerinden İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-11)This study aims to comprehensively examine the usability of an e-book used in foreign language education and user satisfaction. 16 volunteer students studying English from a foundation university in Ankara and an e-book ... -
Yabancı Dil Olarak Almancanın E-Öğrenimine İlişkin Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-02-19)The adaptation of education to the constantly evolving technology is inevitable, and significant advancements are particularly observed in the field of foreign language teaching. Technological developments are spreading ... -
Yabancı Dil Olarak İngilizce Öğretiminde Sanatsal Uyaranlarla Tasarlanmış Öğretimin Bilişsel ve Duyuşsal Öğrenme Ürünlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to determine the effect of teaching designed with artistic stimuli on cognitive and affective learning outcomes in teaching speaking and writing skills at level B1 of the Common European Framework ... -
Yabancı Diller Yüksekokulu Öğretim Görevlilerinin Örgüt Kültürüne İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi: Nitel Bir Araştırma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this study is to analyze the views of school of foreign languages instructors about organizational culture in Ankara. For this purpose, the thoughts of foreign languages instructors related to organizational ... -
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Uygulanan Sınıf İçi Etkinliklerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Classroom activities are designed and implemented in classrooms to develop students' language skills in the process of foreign language education. Especially in recent years, it has been observed that teachers have given ... -
Yanlış Analizi Envanteri'nin İlkokul Öğrencilerinin Okumalarının Değerlendirilmesinde Kullanımı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The study was carried out using the single screening model that is among the general screening models. The data was obtained from 13 students -5 females and 8 males- who were selected from 2nd grade-students at a private ... -
Yapay Sinir Ağı, Karar Ağaçları ve Ayırma Analizi Yöntemleri ile PISA 2012 Matematik Başarılarının Sınıflandırılma Performanslarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to compare the performance of artificial neural network, decision trees and discriminant analysis methods to classify student success. The performance of each method is investigated in different sample sizes ... -
Yaratıcı Drama Eğitim Programının Çocukların Sosyal Davranış ve Sosyal Problem Çözme Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-10-10)This research was conducted to examine the effect of the creative drama training program on children’s social behavior and social problem-solving skills. In the research, quantitative research methods, pre-test/post-test ... -
Yaratıcı Drama Yönteminin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Sanata Yönelik Ilgilerine ve Sanat Eğitimi Dersi Başarılarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this research is to determine the impact of the Creative Drama Method on pre-service class teachers achievement in Art Education Course and interest towards art. Experimental design has been used with pre-test ... -
Yaratıcı Drama Yöntemiyle Zenginleştirilmiş Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Öğrenme Düzeylerine ve Akademik Özgüvenlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to investigate the effects of a mathematics instruction enriched with creative drama method on students' learning levels and their academic self-concept in the subjects of 'Operations in Natural ... -
Yaratıcı Dramanın Fen Öğretimine Karşı Özyeterlik Tutum ve Kavramsal Anlama Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to examine the effect of creative drama beliefs applications on preservice science teachers’ attitude and self efficacy toward science teaching and conceptual understanding skills.This study ... -
Yaratıcılığın ve Madde Yazarlığı Eğitiminin Ölçme Aracının Psikometrik Özelliklerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-06-19)The aim of this research is to determine the effect of the item writer’s creativity and item writing education on the psychometric properties of the items developed, and the tests made up with these items. For this purpose, ... -
Yarı Karışık Yapılı Çok Boyutlu Yapıların Tek Boyutlu Olarak Ele Alınması Durumunda Kestirilen Parametrelerin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)This study investigates the errors resulted from unidimensional estimation of multidimensional semi-mixed structured tests. To this end, a research design was prepared to include various conditions such as test structure, ... -
Yaşam Becerileri Programının Beş Yaş Çocuklarının Yaşam Becerileri, Benlik Algıları ve Sosyal Duygusal Uyum Düzeylerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This research is conducted to analyze the effect of Life Skills Program on five years old children’s life skills, self-perception and social emotional adaptation levels. A semi-experimental pre-test / post- test and follow-up ... -
Yaşam Becerileri Programının Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Problem Çözme Davranışlarına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This research aims to investigate the effect of Life Skills Education Program on children’s social problem-solving behaviors. For this purpose, a life skills training program targeting children aged 60-72 months has been ... -
Yaşam Kalitesinin Yordayıcıları: Türkiye ve İran Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)ABSTRACT This is a predictive research correlational study to investigate the relationship between the quality of life, self-efficacy beliefs and psychological resilience depending on the culture of university students. ... -
Yaşam Temelli Fen Eğitiminin Öğrenci Başarısına ve Çevre Bilinci Üzerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)This study aims to investigate the influence of Context Based Science Education on the achievement of fifth graders, on permanence of their achievement and on their improvement in terms of environmental consciousness; and ... -
Yaşantı Odaklı Döngüsel Öğretim Programının Tasarlanması Denenmesi Değerlendirilmesi: Mesleki Yabancı Dil Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)In the research, Experience-Based Cyclical Curriculum, which is based on Dewey's views of experience and focuses on learners’ experiences, was designed, implemented and evaluated. The design-based research applied in the ... -
Yazma Stratejilerinin Özel Yetenekli Öğrencilerin Bilgilendirici Metin Yazma Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The aim of the research is to support the development of informative text writing skills of gifted students with the strategies of books and biography writing frameworks that we work with. The research is carried out with ... -
Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Matematik ve Fen Bilimleri Derslerinde Sentezleyen Zihin Özelliklerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)The aim of this study is to investigate to what extent do the 7th grade math and science curriculums involve the characteristics of synthesizing mind, to what extent do the students present the behaviours of synthesizing ...