Erişim Hakları "Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States" Eğitim Fakültesi için listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 21-40
-
Eşli Programlamada Çeşitli Bireysel Farklılıkların Grup Uyumu, Akış ve Kodlama Performansına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)In this study, the effect of homogeneous and heterogeneous pairing, in terms of individual differences, in pair programming on group compatibility, flow and coding performance were investigated. In line with this purpose, ... -
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Gaz Basıncı Konusundaki Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study focuses on four-step multiple choice questions to reveal the conceptual misconceptions of intensity of science teacher candidates and to determine the ratio of science knowledge, information deficiencies and ... -
Fen Bilimleri Dersinin Yaşamla İlişkilendirilme Düzeyi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study aims to reveal the extent at which the curriculum, textbooks and teaching-learning environment of science course encourage association between science and real life and the extent at which students can associate ... -
Fen Bilimleri ve Sınıf Öğretmenlerinin 21. Yüzyıl Becerilerini Derslerine Entegre Edebilme Yeterlikleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this study was to reveal the competencies of in-service science and primary school teachers who were working in various parts of the country to integrate 21st century skills into science lessons. The science and ... -
Gelişmiş Ülkelerin Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersleri Hedeflerine Türkiye’de 8. ve 12. Sınıf Öğrencilerinin Ulaşma Düzeyleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)This research is made to determine the common features aimed to be gained to students in the information technologies and software curriculums of developed countries England, Australia and the United States, which draw ... -
Harmanlanmış E-Öğrenme Ortamı Bilgi Sistem Kalitesinin Öğrencilerin Psikososyal Algılarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)The aim of this study is to investigate the effect of “Quality of Information”, “System Quality” and “Quality of Service” on students' psychosocial perceptions in the blended e-learning environment. For this purpose, the ... -
İlkokul Bahçelerinin Mevzuata Uygunluğu ve Eğitim Paydaşlarının Okul Bahçesinin Kullanımına İlişkin Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to identify the appropriateness of primary schoolyards’ to the legislation and the stakeholders’ opinions concerning the schoolyard usage. After analyzing the schoolyard regulations, schoolyards’ ... -
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Kimlik Algıları ve Örgütsel Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In this study, it was aimed to determine the organizational identity perceptions and organizational identification levels of teachers working in primary schools and to investigate the relationship between these two variables. ... -
Karizmatik Liderlik, Lidere Güven ve Duygusal Emeğe Yönelik Öğretmen Görüşleri: Trabzon İli Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)In this study, the relationships between charismatic leadership, emotional labor and trust in the leader were examined according to the teacher views. The sample of this research, patterned with a correlation survey model ... -
Karma Testlerin Psikometrik Özelliklerini Belirlemede Klasik Test Kuramı ve Rasch Modelinin Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to indicate which one of the Classical Test Theory and Rasch model is providing more detailed statistical information in determining psychometric properties of mixed tests through comparing their ... -
L'Utilisation des Tâches dans l'Enseignement du FLE
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study aims to examine and analyze the role of tasks in the CEFR action-oriented approach in French as a foreign language. First, by making a comparison between the communicative approach and the action-oriented approach, ... -
Lise Öğrencilerinin Bilgi Güvenliği Farkındalığı ile Dijital Okuryazarlığı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to examine the relationship between high school students' information security awareness and digital literacy and to develop forward-looking recommendations based on the results obtained. The ... -
Lise Öğrencilerinin Nomofobi Düzeylerini Etkileyen Faktörler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study is to investigate the nomophobia levels of high school students based on the variables such as gender, grade level, the duration of time spent with the cell phone, the frequency of checking the cell ... -
Matematiksel Becerilere İlişkin Birliktelik Kurallarının Çıkarılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The cumulative nature of mathematics is one of the most important aspects of mathematics teaching. The preliminary learning required in the teaching of a mathematics subject should be determined first, then the deficiencies ... -
Model Destekli Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının İlkokul Fen Dersinde Uygulanması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The aim of this study is to determine the effect of Argument Based Inquiry Approach Supported with Models (ABIASM) on students' conceptual understanding and ability to form model supported argumentation in primary school ... -
Mülteci Çocukların Psikolojik Sağlamlıkları ve Kültürlenme Stratejileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of the study was to examine the psychological resilience of the Syrian refugee children (11-18 ages) and their acculturation strategies.The quantitative data were collected from 957 Syrian refugee children and the ... -
Nesneye Yönelik ve Robot Programlamanın Öğrenci Başarısına, Soyutlamaya, Problem Çözmeye ve Motivasyona Etkilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)This study comparatively examined the effects of object-oriented (comparison) and robotic (experimental) programming on student achievement, abstraction, problem solving, and motivation. The study included 81 tenth-grade ... -
Okul Farkındalığının Öğretmen ve Okul Düzeyinde İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021-01)This study, inspired by the conceptual framework adapted into school settings by Hoy, investigated teacher and school level factors predicting school mindfulness, and employed an explanatory sequential mixed-methods design. ... -
Okul Öncesi Eğitim Ortamlarındaki Dış Mekan Kalitesi İle Dış Mekan Ortamlarına İlişkin Öğretmen Algıları ve Kullanımlarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The purpose of this research is to evaluate the outdoor quality level in preschools and the duration of outdoor using in terms of various variables, to examine the relationship between outdoors’ quality and teachers’ outdoor ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Çok Kültürlü Yeterlik Algıları ve Çok Kültürlü Eğitim Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06)In the research, the level of multicultural competency perceptions of pre-school teachers and multicultural education applications were examined. The mixed-method and The Explanatory Sequential Design were used as research ...