Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorPoyraz Tacoğlu, Tuğça
dc.contributor.authorÖzuz, Elif
dc.date.accessioned2018-09-28T12:04:05Z
dc.date.available2018-09-28T12:04:05Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4980
dc.description.abstractThis research aims to investigate the influence of the processes of digitalization, whose effects are increasing nowadays, and the reflection of YouTube and YouTubers on children from the perspective of digital sociology and to understand these reflections. For that purpose, the research investigates the reflection of transition process from culture to digital culture which takes place as a result of digital revolution, YouTube and YouTubers on socialization, digitalization of childhood and involvement to digital surveillance situations of digital natives. In addition to these, it evaluates dimension of parental supervision in the surveillance society, the change in social values and individuals’ social interaction in accordance with these processes, the perception of bodies, embodiment and lastly the process of identity formation. The research was conducted by in-depth interviews with 11 state school students and 12 private school students in primary school level who live in Ankara, data from these different types of schools compared. In addition to this, netnographic researches carried out on YouTube and the features of the investigated area were tried to be identified. Because of the aim of reaching the meanings that participants ascribe to situations, research was carried out by constructive approach and with qualitative research method. In the research, it is understood that YouTubers and being a YouTuber have a place for them, childhood is digitalized, social interactions acquire a different dimension and families have to be aware of the danger children faced with or might face. In this generation named as digital generation, children have a digital habitus and it is determined that this results in a formation of completely different identity model. By explaining the characteristics of this identity model, it is tried to be conceptualized as ‘’identity of artificial reflection’’.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectDijital Sosyolojitr_TR
dc.subjectDijitalleşme
dc.subjectDijital Nesil
dc.subjectYouTube
dc.subjectYouTuberlar
dc.subjectSosyal Medya
dc.titleDijital Sosyoloji Perspektifinden Toplumsal Değerlerin Değişme Sürecinde YouTuberlar: İlköğretim Öğrencileri Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırma günümüzde etkisi gittikçe artmakta olan dijitalleşme süreçlerinin, YouTube’un ve YouTuberlar’ın çocuklar üzerindeki yansımalarını dijital sosyoloji bağlamında incelemeyi ve bu yansımaları anlamayı amaçlamaktadır. Bu amaçla araştırma, dijital devrim sonucunda gerçekleşen kültürden dijital kültüre geçiş sürecinin, YouTube’un ve özellikle YouTuberlar’ın; dijital yerlilerin sosyalizasyon, çocukluğun diğitalleşmesi ve dijital gözetime dahil olma durumlarına yansımalarını incelemektedir. Ayrıca gözetim toplumunda ebeveyn gözetiminin kazandığı boyutu, bu süreçler doğrultusunda toplumsal değerlerde ve bireylerin sosyal iletişimlerindeki değişimi, bedenlerini algılama, bedenleşme ve son olarak kimliklerini oluşturma süreçlerini değerlendirmektedir. Araştırma, Ankara’da yaşayan ilköğretim düzeyindeki 11 devlet okulu öğrencisi ve 12 özel okul öğrencisi ile derinlemesine görüşme yapılarak gerçekleştirilmiş, her iki okul türünün verileri karşılaştırılmıştır. Bunun yanı sıra YouTube’da netnografik araştırmalar gerçekleştirilmiş ve araştırılan alanın özellikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Katılımcıların konuyla ilgili durumlara yükledikleri anlamlara ulaşma hedefinden dolayı araştırma inşacı bir yaklaşımla, nitel araştırma yöntemiyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, dijital kültürün çocuklar üzerinde ciddi bir etkiye sahip olduğu, YouTuberlık’ın ve YouTuberlar’ın çocuklar için fazlaca önemli olduğu, çocukluğun dijitalleştiği, sosyal ilişkilerin farklı bir boyut kazandığı ve ailelerin çocukların bu ortamda karşılaştığı ya da karşılaşabileceği tehlikelerin farkında olmaları gerektiği anlaşılmıştır. Dijital nesil denilen bu nesilde çocukların dijital bir habitusa sahip oldukları bunun ise bambaşka bir kimlik modeli oluşmasına neden olduğu belirlenerek, bu kimlik türünün özellikleri açıklanarak, bu kimlik, ‘’yapay yansıtma kimliği’’ olarak kavramsallaştırılmaya çalışılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentSosyolojitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster