Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelikcan, Ufuk
dc.contributor.authorYılmaz, Osman
dc.date.accessioned2018-09-17T13:00:59Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4917
dc.description.abstractOne of the goals of modern game programming is adapting the life-like characteristics and concepts into games. This approach is adopted to offer game agents that exhibit more engaging behavior. Methods that prioritize reward maximization cause the game agent to go into same patterns and lead to repetitive gaming experience, as well as reduced playability. In order to prevent such repetitive patterns, we explore a behavior algorithm based on Q-learning with a Naïve Bayes approach. The algorithm is validated in a formal user study in contrast to a benchmark. The results of the study demonstrate that the algorithm outperforms the benchmark and the game agent becomes more engaging as the amount of gameplay data, from which the algorithm learns, increases.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectnaive bayes
dc.subjectq-learning
dc.subjectyapay zekâ karakteri
dc.subjectilgi çekici davranış
dc.subjectpekiştirmeli öğrenme
dc.subjectdavranış seçimi
dc.titleDaha İnandırıcı Oyun Karakterleri İçin Bayes ve Q-Learning Tabanlı Yaklaşımtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetOyun programlamada ulaşılmak istenen hedeflerden biri de gerçek hayatta yer alan kavramları ve karakterleri oyunlara uyarlamaktır. Bu yaklaşım, daha ilgi çekici hareketler sergileyen oyun karakterleri sunmak için benimsenmektedir. En yüksek ödül mantığını ele alan yöntemler oyun karakterinin aynı örüntüleri sergilemesine ve tekrara düşmesine sebep olur. Aynı zamanda bu durum oyunun oynanabilirliğini azaltır. Bu tür tekrarlayıcı kalıpları önlemek için, Naïve Bayes ile Q-öğrenme yaklaşımına dayalı bir davranış algoritması geliştirilmiştir. Geliştirilen algoritmanın geçerliliği kullanıcı testleri ile karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur. Bu testler sonucunda, algoritmanın öğrenmede kullandığı oyun verisi miktarı arttıkça davranış öğrenme algoritmasının daha iyi bir performans gösterdiği ve oyun karakterinin daha ilgi çekici hale geldiği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgisayar Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster