dc.contributor.advisor | Atasavun Uysal, Songül | |
dc.contributor.author | Ölçer, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2018-07-25T12:48:01Z | |
dc.date.available | 2018-07-25T12:48:01Z | |
dc.date.issued | 2018-07-19 | |
dc.date.submitted | 2018-06-20 | |
dc.identifier.citation | ÖLÇER G., Serebral Palsili Çocuklarda Nörolojik Müzik Terapi Eğitiminin Yaşam Kalitesi, Katılım Ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerine Etkisi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. | tr_TR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11655/4729 | |
dc.description.abstract | Cerebral Palsy (CP) is the most common, life-long neurodevelopmental disorder in childhood. They have limited activity and participation due to motor impairment and other accompanying disorders and so quality of life is negatively affected. Quality of life is affected by functionality and physical health as well as biopsychosocial factors such as social and emotional functions. Our study investigates the effect of “Music in Psychosocial Training and Counseling, (MPC)” which is the special technique in “Neurologic Music Therapy, (NMT)”, in children with CP. 20 volunteer children randomly divided into two; 10 NMT and 10 control. All participating children continued their neurodevelopmental therapy. In NMT group, MPC training was administered as a group therapy for 1 hour per day; 3 days a week; 6-weeks. We assesed quality of life with "Cerebral Palsy Quality of Life Questionnaire (CPQOL)"; participation with "Child and Adolescent Participation Questionnaire (CASP)”; and activities of daily life with “Functional Independence Measure for Children (WeeFIM)”. Total CPQOL values in the quality of life outcomes were similar between the groups (p>0.05). There was a statistically significant difference between the groups in favor of NMT group; “school participation” and total in the CASP, the cognitive fields and total WeeFIM (p<0.05). There was a statistically significant difference pre-post assesment in the NMT group; “neighborhood and community participation” and the cognitive fields of WeeFIM (p<0.05). In line with the our study, we believe that inclusion of children with CP into rehabilitation programs, including MPC training to be applied by physiotherapists who completed NMT training, particularly beneficial in the cognitive areas of participation and daily living activities. | en |
dc.description.tableofcontents | ONAY SAYFASI iii
YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI iv
ETİK BEYAN v
TEŞEKKÜR vi
ÖZET vii
ABSTRACT viii
İÇİNDEKİLER ix
SİMGELER ve KISALTMALAR xi
ŞEKİLLER xii
TABLOLAR xiii
1. GİRİŞ 1
2. GENEL BİLGİLER 4
2.1. Serebral Palsi 4
2.1.1. Tanım 4
2.1.2. Serebral Palsi’de Sınıflandırma 4
2.1.3. Sağlığın Uluslararası Sınıflandırılması; İşlevsellik, Yetiyitimi ve Sağlığın Uluslararası Sınıflandırması-Çocuk ve Genç Versiyonu (ICF-CY) 5
2.1.4. Yaşam Kalitesi 7
2.1.5. Aktivite ve Katılım 8
2.2. Müzik Terapi 10
2.2.1. Tanım 10
2.2.2. Nörolojik Müzik Terapi 11
2.2.3. NMT Teknikleri ve PDM 13
2.2.4. Ritim, Müzik ve Beyin 14
3. GEREÇ VE YÖNTEM 21
3.1. Bireyler 21
3.2. Yöntem 22
3.2.1. Değerlendirme 22
3.2.2. Tedavi 25
3.3. İstatiksel Analiz 28
4. BULGULAR 29
4.1. Demografik Bulgular 29
4.2. Yaşam Kalitesi Bulguları 32
4.3. Katılım Bulguları 35
4.4. Günlük Yaşam Aktiviteleri Bulguları 37
5. TARTIŞMA 40
6. SONUÇLAR VE ÖNERİLER 54
7. KAYNAKLAR 56
8. EKLER
EK 1. Tez Çalışması İle İlgili Etik Kurul İzinleri
EK 2. Aydınlatılmış Onam Formları
EK 3. Demografik Bilgiler Formu
EK 4. Yaşam Kalitesi Değerlendirmesi, CPQOL- Öncelikli Bakımveren Formu
EK 5. Katılım Değerlendirmesi, CASP Formu
EK 6. Günlük Yaşam Aktiviteleri Değerlendirmesi, WeeFIM Formu
9. ÖZGEÇMİŞ | tr_TR |
dc.language.iso | tur | tr_TR |
dc.publisher | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | tr_TR |
dc.subject | Nörolojik müzik terapi | tr_TR |
dc.subject | Serebral palsi | |
dc.subject | Yaşam kalitesi | |
dc.subject | Katılım | |
dc.subject | Günlük yaşam aktiviteleri | |
dc.title | Serebral Palsili Çocuklarda Nörolojik Müzik Terapi Eğitiminin Yaşam Kalitesi, Katılım ve Günlük Yaşam Aktiviteleri Üzerine Etkisi | tr_TR |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | tr_TR |
dc.description.ozet | Serebral Palsi (SP), çocukluk çağında en sık görülen ve yaşam boyu devam eden nörogelişimsel bir bozukluktur. SP’ li çocuklar motor etkilenim ve ona eşlik eden diğer bozukluklar nedeniyle aktivite ile katılım kısıtlılığı yaşamakta; yaşam kaliteleri olumsuz etkilenmektedir. Yaşam kalitesini etkileyen fonksiyonellik ve fiziksel sağlığın yanında sosyal ve duygusal işlevler gibi biyopsikososyal etkenler de yer almaktadır. Çalışmamızın amacı; SP’ li çocuklarda Nörolojik Müzik Terapi (NMT)’ de; “Psikososyal Eğitim ve Danışmanlıkta; Müzik (PDM)” eğitiminin yaşam kalitesi, katılım ve günlük yaşam aktivitelerine etkisini araştırmaktır. Çalışmaya SP tanısı alan 20 gönüllü çocuk katıldı. Çocuklar randomize olarak 10 NMT; 10 kontrol grubu olarak ayrıldı. Katılan tüm çocuklar kendi nörogelişimsel tedavilerine devam ederken; NMT grubunda farklı olarak 6 haftalık PDM eğitimi haftada 3 gün 1’er saat grup tedavisi şeklinde uygulandı. Çocukların tedavi öncesi ve sonrası yaşam kalitesi “Serebral Palsi Yaşam Kalite Anketi (CPQOL)” ; katılımı “Çocuk ve Adölesan Katılım Anketi (CASP)”; günlük yaşam aktiviteleri “Çocuklar için Fonksiyonel Bağımsızlık Ölçeği (WeeFIM)” ölçeği ile değerlendirildi. Yaşam kalitesi sonuçlarında toplam CPQOL değerleri gruplar arasında benzerdi (p>0,05). Katılım ve günlük yaşam aktivitelerinde ise NMT grubu lehinde; CASP “okul katılımı” ve toplam değerinde; WeeFIM kognitif alanlarında ve toplam değerinde istatiksel anlamlı fark tespit edildi (p<0,05). Ayrıca NMT grubunda grup içi; CASP anketi “mahalle ve toplum katılımı” ve WeeFIM’ in kognitif alanlarında istatiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0,05). Çalışmamızın sonuçları doğrultusunda SP’ li çocukların rehabilitasyonlarında, NMT eğitimi almış fizyoterapistler tarafından uygulanacak PDM eğitiminin; özellikle katılım alanlarında ve günlük yaşam aktivitelerinin kognitif alanlarında yararları olacağını düşünmekteyiz. | tr_TR |
dc.contributor.department | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | tr_TR |