Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖtgün, Cebrail
dc.contributor.authorAltaş, Şemsi
dc.date.accessioned2018-06-12T06:23:13Z
dc.date.available2018-06-12T06:23:13Z
dc.date.issued2018-05-30
dc.date.submitted2018-05-28
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4542
dc.description.abstractImage, is the state of something that is situated in the mind to gain visibility in the outside world. This means the medium of the object in the mind changes and we encounter it as an image. Through this, what is invisible is aligned with what is visible. The image that is associated with the visible starts to be in contact with the world of the other via gaze. This is how the relationship that we, who are situated as the other, starts with the image. Therefore, image sends messages regarding its existence to the other and speaks through gaze. This is because while gaze clears the way for its existence, it also feeds off the path it opens. Well, what kind of messages do the gazes of the image send us? Gaze is a projector that reflects the wall of the mind to the outside world and what is on the mind’s wall to the other. When approached in this aspect, the gaze of images always hosts possible messages. Filling these messages with possible gaps in meaning is a situation related to our approach. Therefore, the gaze of each image is wrapped up in different layers of meaning in different bodies and communicates with us. Then there is not just one communication channel. There are windows of communication that open as the gaze of images are looked upon. In this sense, the approach in this thesis “The Gaze of the Image” is just one of these windows of communication that is opened.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY……………………………………………………………………...i BİLDİRİM………………………………………………………………………..….…..ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI……………..…...........…iii TEŞEKKÜR........................…………………………………………………………..v ÖZET……………………………………………………………………………….…..vi ABSTRACT……………………………………………………………………...……vii İÇİNDEKİLER……………………………………………………………..…...……viii RESİMLER DİZİNİ………………………………….…………………..…………….x GİRİŞ………………………………………………………………………..…………..1 1. BÖLÜM :………………………………………………………………………..2 İMGE ……………………………………………………………………...........2 1.1. İmgenin Gücü………….………………………………………………..11 2. BÖLÜM :………………………………………………………………………16 BAKIŞ………………………….………………………………………………16 2.1. Bakış Arzusu……………………………………………………………28 2.2. Bakış Eyleminin Başkalığı……………………………………………...32 3. BÖLÜM:……………………………………………………………………….36 İMGENİN BİZE DÖNÜK BAKIŞI………………………………………….36 3.1. İmgenin Büyülü Bakışı…………………………………………………37 3.2. Vaatkar Portrenin Bakışı…………………………………………...…...49 3.3. Gizlenen İmgenin Bakışı……………………………………………..…64 3.4. Başkalaşmış İmgenin Bakışı……………………………………….…...74 4. BÖLÜM:……………………………………………………………………….91 UYGULAMALAR ÜZERİNE………………………………………………..91 SONUÇ ………..……………………………………………………………………..103 KAYNAKÇA…………………………………………………………………………105 Ek 1: İntihal Raporu………………………………………………………………...111tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectimgetr_TR
dc.subjectbakış
dc.subjectresim
dc.subjectbakış arzusu
dc.subjectimgenin gücü
dc.titleİmgenin Bakışıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetİmge, zihne yerleşmiş olan bir şeyin dış dünyada görünürlük kazanma durumudur. Bu durum zihindeki şeyin varoluş biçiminin başkalaşması ve böylece imge olarak karşımız da durması demektir. Yani görünmez olan şey bu sayede görünür olanın safına geçmektedir. Görünürlük safında olan imge, bakış aracılığı ile ötekinin dünyasıyla iletişim haline geçer. Öteki konumundaki bizin imgeyle ilişkisi bu şekilde başlamaktadır. Dolayısıyla imge, bakış aracılığı ile konuşmakta ve varlığına dair mesajları bu şekilde ötekine yollamaktadır. Çünkü bakış, varlığa hem alan açmakta hem de onu açtığı koridordan beslemektedir. Peki, imgenin bakışları bize ne gibi mesajlar yollamaktadır? Bakış, zihnin duvarını dış dünyayı yansıtan, zihin duvarındakini de ötekine yansıtan bir tepegözdür. Bu doğrultuda bakıldığında imgelerin bakışları daima olası mesajlar barındırmaktadır. Bu mesajları olası anlam boşluklarıyla doldurmak yaklaşım biçimimizle ilgili bir durumdur. Dolayısıyla her imgenin bakışı farklı vücutlarda farklı anlam katmanlarına bürünerek bizimle iletişime geçmektedir. O halde tek bir iletişim kanalı yoktur. İmgenin bakışlarına bakıldıkça açılan iletişim pencereleri vardır. Bu bağlamda İmgenin Bakışı isimli bu tezdeki yaklaşım biçimi açılmış olan bu iletişim pencerelerinden sadece biridir.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster