Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdakul, İncilay
dc.contributor.authorAkdoğan, Ozan
dc.date.accessioned2018-05-09T13:09:38Z
dc.date.available2018-05-09T13:09:38Z
dc.date.issued2018-04-18
dc.date.submitted2018-04-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4474
dc.description.abstractAKDOĞAN, Ozan. Historical Development of Movie Title Sequences Design with Technology and a Practical Implementation of Title Sequences. Master’s Thesis, Ankara, 2018. Towards the end of 1950s, there has been an increase in the number of Hollywood movies and bigger production teams were started to be employed in shooting movies. The ever-increasing production team population became responsible for title sequences and resulted in prolongation of screen time of title sequences in movies. This paved the way for more harmony between graphic design and typography which started to receive more and more attention. All these positive developments made title sequences an integral part of cinema. The increasing importance of credits in proportion to advancing technology has been an important consideration in choosing it as a thesis topic. Firstly, this research briefly touches upon history of cinema and research was conducted over Saul Bass who is one of the most prominent producer of title sequences. The research analyzed two significant periods before and after Saul Bass and laid emphasis on advancing technology over the years. Image, typography, color and pattern uses as elements of graphic design in title sequences were analyzed with examples. Based on all these analyses, title sequences designs were examined in terms of techniques used and their places in the movies. The title sequences chosen according to years were analyzed and a practical implementation at the end of the research was aimed.tr_TR
dc.description.tableofcontentsTEŞEKKÜR İX ÖZET X İÇİNDEKİLER Xİİ GÖRÜNTÜ DİZİNİ Xİİİ GİRİŞ 1 1. BÖLÜM: FİLM JENERİK TASARIMININ TANIMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ 3 1.1. TANIM VE TERMİNOLOJİ 3 1.2. SİNEMA VE JENERİK TASARIMININ TARİHİ 5 1.2.1. Saul Bass Öncesi Dönem (1900-1955) 7 1.2.1.1. Sessiz Sinema Dönemi (1900-1930) 11 1.2.1.2. Sesli Sinema Dönemi (1930-1955) 12 1.2.2. Saul Bass Sonrası Dönem (1955-2000) 14 1.2.2.1. Pablo Ferro 17 1.2.2.2. Kyle Cooper 19 1.3. FİLM JENERİKLERİNDE TASARIMI OLUŞTURAN ÖĞELER 21 1.3.1. İmge Kullanımı 21 1.3.2. Tipografi Kullanımı 22 1.3.3. Renk Kullanımı 23 1.3.4. Doku Kullanımı 26 1.4. FİLM TEKNİKLERİ BAKIMINDAN JENERİKLER 27 1.4.1. Animasyon Kullanımı 28 1.4.1.1. Monsters, Inc. (2001) 28 1.4.1.2. X-Men First Class (2011) 29 1.4.2. Kamera Kullanımı 31 1.4.2.1. Lord of War (2005) 31 1.4.2.2. Limitless (2011) 33 1.4.3. Analog Yöntemler 34 1.4.3.1. The Borrowers (2011) 34 1.4.3.2. Dinner for Schmucks (2010) 37 1.4.4. Kurgu 39 1.4.4.1. Pre-production Aşaması 39 1.4.4.2. Production Aşaması 41 1.4.4.3. Post-production Aşaması 41 1.5. JENERİKLERİN FİLM İÇERİSİNDEKİ KONUMLARI 42 1.5.1. Filmin Başında Gösterilen Film Jenerikleri 42 1.5.2. Filmin Sonunda Gösterilen Jenerik ve Sürpriz Son 42 1.5.3. Film Başladıktan Belli Bir Süre Sonra Gösterilen Film Jenerikleri 43 2. BÖLÜM: SEÇİLMİŞ JENERİK ÖRNEKLERİNİN ANALİZLERİ 44 2.1. ALLIEN (1979) 44 2.2. PANIC ROOM (2002) 46 2.3. KISS KISS BANG BANG (2005) 48 2.4. THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO (2011) 57 2.5. SPLIT (2017) 60 3. BÖLÜM: UYGULAMA ÇALIŞMASI 62 4. SONUÇ 77 KAYNAKÇA 79 ÖZGEÇMİŞ 82tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjecttitle sequencetr_TR
dc.subjectgrafik tasarımıtr_TR
dc.subjectgraphic designtr_TR
dc.subjectsinematr_TR
dc.subjectcinematr_TR
dc.subjecthareketli grafik tasarımıtr_TR
dc.subjectmotion graphic designtr_TR
dc.subjectjenerik tasarımıtr_TR
dc.titleFilm Jenerik Tasarımının Teknolojiyle Birlikte Tarihsel Gelişimi ve Bir Jenerik Uygulamasıtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetAKDOĞAN, Ozan. Film Jenerik Tasarımının Teknolojiyle Birlikte Tarihsel Gelişimi ve Bir Jenerik Uygulaması, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. 1950’lerin sonlarına doğru Hollywood filmlerinin çekim sayısında büyük bir artış gözlemlenmiş, bununla doğru orantılı olarak daha büyük ve daha çok çalışandan oluşan prodüksiyon ekipleri filmlerde kullanılmaya başlanmıştır. Hollywood’un giderek artan prodüksiyon nüfusu geçte olsa jeneriklerin gelişmesinden sorumlu olmuş, artan prodüksiyon çalışanlarının sayısı film içerisindeki jeneriklerin gösterim sürelerinin uzamasına sebep olmuştur. Film içerisindeki jeneriklere verilen sürenin artmasıyla grafik tasarım ve tipografi jeneriklerle daha uyumlu ve üzerinde daha fazla düşünülen bir konu haline gelmiştir. Tüm bu olumlu gelişmeler jeneriklerin, sinemanın olmazsa olmaz bir parçası haline gelmesine sebep olmuştur. Jenerik tasarımının öneminin gelişen teknolojiyle birlikte doğru orantılı olarak artması bu tezin konu seçiminde önemli bir yere sahiptir. Bu araştırmada öncelikle sinema tarihine kısaca değinilmiş, jenerik tasarımı denilince akla gelen ilk tasarımcılardan olan Saul Bass üzerinden araştırmalar yapılmıştır. Araştırmada, Saul Bass öncesi ve sonrası olmak üzere iki önemli dönem incelenmiş ve bu incelemeler doğrultusunda teknolojinin yıllar içinde ilerlemesi üzerinde durulmuştur. Jenerik tasarımında grafik tasarım öğeleri olarak; imge, tipografi, renk ve doku kullanımları örnekler üzerinden incelenmiştir. Tüm bu incelemerin sonunda jenerik tasarımları, kullanılan teknikler açısından örnekler üzerinden analiz edilmiş, film içerisindeki konumları incelenmiş, yıllara göre seçilen jeneriklerin analizleri yapılmış, tüm incelemeler ve analizler doğrultusunda bir jeneriğe sahip olmayan Transcendence (2014) filmi seçilmiş ve iki ve üç boyutlu sayısal programlar kullanılarak bir uygulama çalışması yapılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster