Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYurdakul, İncilay
dc.contributor.authorKarademir, Serhat
dc.date.accessioned2018-02-15T13:47:09Z
dc.date.available2018-02-15T13:47:09Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-01-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/4317
dc.description.abstractABSTRACT KARADEMİR, Serhat. “Social Media as New Channels of Communication in Graphic Design: An Institutional Design Proposal” Master’s Thesis, Ankara, 2018. Throughout the history, humans have tried to express themselves and engage in interactions and communications among themselves within their nature, and all other beings around them, thus looking for and developing new technologies of doing that. Such technologies that we encounter, are extensions and means of changing the daily habits of the users. Communication technologies that are used for exchange of knowledge, and the media and applications that came into our lives existence with the development of those technologies. “New media” channels (e.g. Flickr, YouTube, and Slideshare) that allow for applications in different fields of design, production of content, new services for communication and cooperation (e.g. Blogger, Wiki, and twitter), and applications for the support of different research communities (e.g. Facebook, Elgg, and Ning) have appeared. The first chapter of this research, the ideas on the concept of communication which is well beyond being a natural human capability, process of communication, and the elements of that process are examined. The visual communication design, developed over the process of communication, is tried to be conceptualized considering the works of other researchers. Venues of applying visual design are also researched. In the second chapter, concept of media and new developments in media are presented in lieu with the research of the scholars of New Media. Internally connected networks, emergence of the Internet, and the founding processes of Web 1.0 and Web 2.0 is researched in relation to the existing literature in the field. The differences between the traditional media and the “Social Media”, also known as Web 2.0, alongside the characteristics of the latter are tried to be defined through the lens of differing approaches. In the third chapter of this work, research of institutional communication, and the concepts of image and identity is provided via by the web interfaces/modules, strategies, contents, designs and social media endeavours of institutions which use social media platforms (These institutions are designated as the top ten Universities which use social media platforms according to Google search) are assessed. The results are linked with the application phase of the thesis. Also in the third chapter, a 10 question-long survey, aiming to designate and learn about the target audience, Hacettepe University students, is presented. The results of that research are taken into consideration with the application section of the thesis work. In the fourth chapter, a work of graphic design for Hacettepe University, made with using the data presented in the previous chapters, could be found. The newly designed “Social Media Module” consists of new media channels and strategies that shape the use of social media. Keywords: Graphic Design, New Media, Social Media, Hacettepe University, Corporate Design, Interface.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectGrafik Tasarımtr_TR
dc.subjectYeni Medyatr_TR
dc.subjectSosyal Medyatr_TR
dc.subjectKurumsal Tasarımtr_TR
dc.subjectWeb Arayüztr_TR
dc.titleGrafik Tasarımında Yeni İletişim Kanalları Olarak Sosyal Medya Kurumsal Tasarım Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÖZET KARADEMİR, Serhat. “Grafik Tasarımda Yeni İletişim Kanalları Olarak Sosyal Medya: Kurumsal Tasarım Önerisi” Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2018. İnsanlık tarih boyunca kendini anlatmaya, birbirleriyle, doğayla ve de tüm varlıklarla iletişim ve etkileşim içinde olmaya çalışmış, süreç içerisinde yeni yollar arayarak, yeni teknolojiler geliştirmiştir. Günümüzde karşılaştığımız bu teknolojiler, kullanıcının gündelik yaşam alışkanlıklarını değiştiren birer araç; birer uzuv halini almaktadır. Bilgi aktarımında kullanılan iletişim teknolojileri ve teknolojilerin gelişimi ile ortaya çıkan yeni ortamlar ve uygulamalar, hayatımızda önemli bir yer edinmiştir. Farklı tasarım alanlarına uygulama olanakları sunan “yeni medya” kanalları; (ör. Flickr, YouTube ve Slideshare), içerik üretimi, iletişim ve işbirliği için yeni hizmetler (ör. blog, wiki ve twitter) ve insanları birbirine bağlayan, farklı araştırma topluluklarını destekleyen uygulamalar (ör. Facebook, Elgg ve Ning) ortaya çıkmıştır (Conole & Culver, 2010). Birinci bölümde, doğal bir insan yetisi olmanın ötesine geçen iletişim kavramını anlamlandırmaya yönelik fikirler, iletişim süreci ve süreç içerisinde değerlendirilen ögeler incelenmiş; iletişim süreci kapsamında gelişen görsel iletişim tasarımı farklı araştırmacılar ile ilişkilendirilerek tanımlanmaya çalışılmıştır. Görsel iletişim uygulama alanları araştırılmıştır. İkinci bölümde medya kavramı ve medyanın yenilikleri, yeni medya çalışmaları yapan araştırmacılar tarafından tanımlanmıştır. Kendi arasında bağlantılı ağlar, kısaca internetin kurulumu, ardından; web 1.0 ve web 2.0 süreci literatür bağlamında araştırılmıştır. Web 2.0 adıyla da kullanılan “Sosyal Medya”nın; Geleneksel Medyadan farkları ve karakteristik özellikleri; farklı görüşler ile tanımlanmaya çalışılmıştır. Tezin üçüncü bölümünde, kurumsal iletişim, kimlik ve imaj kavramları araştırılmış, sosyal medyayı kullanan kurumların (Google arama motoru üzerinden yapılan araştırma sonucu belirlenen ilk 10 üniversite), sosyal medya çalışmaları, sosyal medya için tasarladıkları web arayüzler / modüller, belirledikleri stratejiler, içerikler ve tasarımlar incelenmiştir. Elde edilen çıkarımlar, tezin uygulama kısmı ile ilişkilendirilecektir. Üçüncü bölümün devamında, hedef kitleyi belirlemeye ve tanımaya yönelik; Hacettepe Üniversitesi öğrencilerine yöneltilen önermelerin olduğu 10 soruluk anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın bulguları, tezin uygulama kısmı ile ilişkilendirilecektir. Dördüncü bölümde, önceki bölümlerde elde edilen bulgulardan yararlanarak, Hacettepe Üniversitesi için yapılan grafik tasarım çalışması yer almaktadır. Tasarlanan “Sosyal Medya Modülü”, yeni medya kanalları ile sosyal medya kullanım pratiklerini şekillendiren stratejiler ile ilişkilendirilmiş tasarımları içermektedir. Anahtar Sözcükler: Grafik Tasarım, Yeni Medya, Sosyal Medya, Hacettepe Üniversitesi, Kurumsal Tasarım, Web Arayüz.tr_TR
dc.contributor.departmentGrafiktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster