Show simple item record

dc.contributor.advisorAkel, Burcu Semin
dc.contributor.authorCemali, Mustafa
dc.date.accessioned2017-08-16T08:09:32Z
dc.date.available2017-08-16T08:09:32Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-08-11
dc.identifier.citationCemali, M. Müzik Bölümü Lisans Öğrencilerinde Performans Kaygısına Neden Olan Faktörlerin Belirlenmesi, Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü Ergoterapi Programı, Yüksek Lisans Tezi, 2017tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3930
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ONAY SAYFASI iii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI iv ETİK BEYAN SAYFASI v TEŞEKKÜR vi ÖZET vii ABSTRACT viii İÇİNDEKİLER ix KISALTMALAR xii TABLOLAR xiii 1. GİRİŞ 1 2. GENEL BİLGİLER 3 2.1. Kaygı (Anksiyete) Tarihçesi 3 2.2. Kaygı Tanımı 4 2.3. Kaygı Epidemiyolojisi 4 2.4. Kaygı Düzeyleri 5 2.5. Kaygı Risk Faktörleri 6 2.6. Kaygının Klinik Belirtileri 6 2.6.1. Fizyolojik Belirtiler 6 2.6.2. Psikolojik Belirtiler 7 2.6.3. Bilişsel Belirtiler 7 2.6.4. Davranışsal Belirtiler 7 2.7. Kaygı Bozuklukları Sınıflaması 7 2.7.1. Ayrılma Kaygısı Bozukluğu 8 2.7.2. Seçici Konuşmazlık (Mutizim) 8 2.7.3. Özgül Fobi 8 2.7.4. Sosyal Fobi (Toplumsal Kaygı Bozukluğu) 8 2.7.5. Panik Bozukluk 9 2.7.6. Agorafobi 9 2.7.7. Yaygın Kaygı Bozukluğu 9 2.7.8. Maddenin/İlacın Yol Açtığı Kaygı Bozukluğu 10 2.7.9. Başka Bir Sağlık Durumuna Bağlı Kaygı Bozukluğu 10 2.7.10. Tanımlanmış Diğer Bir Kaygı Bozukluğu 10 2.7.11. Tanımlanmamış Kaygı Bozukluğu 10 2.8. Kaygı Kuramları 11 2.8.1. Psikoanalitik Teoriler 11 2.8.2. Varoluşçu Teoriler 12 2.8.3. Davranışçı Teoriler 12 2.8.4. Bilişsel Yaklaşım 13 2.8.5. Biyolojik Yaklaşım 13 2.8.6. Nöroanatomik Görüşler 14 2.9. Performans Kaygısı 15 2.9.1. Tanım 15 2.9.2. Performans Kaygısı Belirtileri 16 2.10 . Müzik Performans Kaygısı 16 2.10.1. Müzik Performans Kaygısının Performansa Etkileri 17 2.10.2. Müzik Performans Kaygısı Nedenleri 18 2.10.3. Müzik Performans Kaygısında Ergoterapinin Rolü 18 3. BİREYLER VE YÖNTEM 20 3.1. Bireyler 20 3.2. Yöntem 21 3.3. Değerlendirmeler 21 3.3.1. Kenny Müzik Performans Kaygı Envanteri 21 3.3.2. Yarı Yapılandırılmış Görüşme Yöntemi 22 3.4. Verilerin Değerlendirilmesi/Analizi 22 4. BULGULAR 23 4.1. Tanımlayıcı Veriler 23 4.2. Performans Kaygısı Yaşanılan Zamana Ait Veriler 24 4.3. Performans Kaygısına Neden Olan Faktörler 27 4.3.1. Kişilik Özellikleri 27 4.3.2. Fiziksel Çevre Özellikleri 28 4.3.3. Eğitim ve Öğretim Çevresi 29 4.3.4. Sosyal Çevre 32 4.3.5. Gelecek Kaygısı 32 4.3.6. Bilişsel Düşünceler 34 4.3.7. Eser İcrası 36 4.3.8. Çalışma 37 4.4. Performans Kaygısı ile Başa Çıkma Yolları 38 5. TARTIŞMA 41 6. SONUÇLAR ve ÖNERİLER 51 7. KAYNAKLAR 8. EKLER Ek 1: Sosyodemografik Bilgi Formu Ek 2: Kenny Müzik Performans Kaygı Envanteri Ek 3: Yarı Yapılandırılmış Görüşme Soruları Ek 4: Orjinallik Raporu Ek 5: Kurum İzni Ek 6: Etik Kurul İzni 9. ÖZGEÇMİŞtr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesstr_TR
dc.subjectErgoterapitr_TR
dc.subjectMüzik
dc.subjectMüzik Öğrencileri
dc.subjectPerformans Kaygısı
dc.subjectMüzik Performans Kaygısı
dc.titleMüzik Bölümü Lisans Öğrencilerinde Performans Kaygısına Neden Olan Faktörlerin Belirlenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen
dc.description.ozetBu çalışma konservatuvar müzik bölümü öğrencilerinin performans kaygısına neden olan faktörleri belirlemek amacıyla planlandı. Çalışmaya Kenny Müzik Performans Kaygı Envanterin’nden (KMPK-E) 105 puan ve üstü alan 26 birey katıldı. Müzik performans kaygısına neden olan faktörleri belirlemek amacıyla nitel desende araştırma soruları hazırlandı. Sorular bireylere yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile yöneltildi. Alınan cevapların içerik analizinde, birbirine benzeyen veriler ile temalar ve bu temalara yönelik kodlar oluşturuldu. Bu kodlar kişilik özellikleri, fiziksel çevre, eğitim ve öğretim çevresi, sosyal çevre, gelecek kaygısı, bilişsel düşünceler, eser icrası ve çalışma olarak belirlendi. Müzik Performans kaygısına neden olan kişilik özellikleri kaygılı, mükemmeliyetçi, takıntılı ve karamsar olma; fiziksel çevre özellikleri salon akustiğinin kötü olması ve sahne hijyeninin uygun olmaması; eğitim ve öğretim çevresinde olumsuz öğretmen tutumu ve okul arkadaşlarının bireyler tarafından samimiyetsiz olarak nitelendirilmesi; sosyal çevrede ailenin fazla desteği, desteklememesi ve ailede bu meslekten bireylerin olması; gelecek kaygısında mesleğin hak ettiği değeri görmemesi ve iş bulma sıkıntıları nedeni ile oluşan kaygı ve bunun performansa yansıması; bilişsel düşüncelerde yapamama, beğenilmeme ve küçük düşme korkusu; eser icrasında, solo ve ilk defa icra etmesi ve son olarak çalışma ile ilgili yeterince çalışmama olduğu bulundu. Ergoterapi alanında çalışan meslek elemanlarının mesleğin ortaya çıkarttığı psikososyal bozukluklara yönelik çalışmalar yapması önemlidir. Müzik performans kaygısına neden olan faktörleri ortaya koyan çalışmamız bu kaygıyla başa çıkma yöntemleri geliştirmek için ergoterapistlere yol gösterici olacaktır.tr_TR
dc.contributor.departmentErgoterapitr_TR
dc.contributor.authorID10161219tr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record