Show simple item record

dc.contributor.advisorErtek, Mehmet Hakan
dc.contributor.authorLara, Kahya
dc.date.accessioned2017-07-25T08:22:18Z
dc.date.available2017-07-25T08:22:18Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-06-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3745
dc.description.abstractIn the first part, the exact meaning of space setup has been clearly explained before perception of space and it’s constituent parts have been probed into and studied in detail. In the second part, the meaning of modern architecture, how it was formed and what stages it went through have been examined and explained with examples, where architectural movements particularly containing the selected examples have been used. In the third part, modernism period has been scrutinized to the finest detail, European examples have been used for a general view and then it was narrowed down to select and detail pioneering architects and manifestations of modern age. Housing structures deemed to be the best examples to overall approach styles have been selected and then examined and analysed in terms of their manifestations. The examined housing structures have been compared to each other to find a common modern language. In the fourth part, the historical development of the main title of the study, modernism era in Turkey, has been examined and architects and housing examples adopting current modern architectural approach in Turkey have been selected. In the fifth part, by making the European examples a starting point, the housing structures of modern Turkish architects, with same or similar characteristics, have been selected, analysed and compared to each other, before being assessed and examined within the frame of the manifests formed by the European examples. At the end of this assessment, we questioned whether we do have modern structures in Turkey that can set an example or if we do have a correct grasp of the term modern.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL VE ONAY………………………………………………………………....…..i BİLDİRİM……………………………………………………………………….....……ii ADAMA...............................………………………………………………....……….iii TEŞEKKÜR…....………………………………………………………….....………..iv ÖZET…...........……………………………………………………………....…………v ABSTRACT.........................................................................................................vi İÇİNDEKİLER………………………………………………………………....…...…vii TABLOLAR DİZİNİ ............ ………………………………………………....………x ŞEKİLLER DİZİNİ ..............………………………………………………....……….xi 1.BÖLÜM : GİRİŞ.................……………………………………………………...…1 1.1. Araştırmanın Amacı ve Konuya Yaklaşım……………………....…1 1.2. Araştırmanın Yöntemi ve Kapsam……………………...……...…...2 1.3. Hedeflenen Sonuç…..........................……………………………....2 2. BÖLÜM : MEKAN.......................………….……………………………...………3 2.1. Mekanın Tanımı ve Çeşitleri……………………………………....…..3 2.2. Mekan ve İç Mekan Algısı..……………………………………...……..8 2.3. İç Mekan Kavramı..................…………………………………….…..10 2.4. İç Mekanı Oluşturan Bileşenler...…………………………………..12 3. BÖLÜM: MODERENİZMİN ORTAYA ÇIKIŞI VE MODERN MİMARİNİN BAŞLANGICI….........................................................……………………….…...14 3.1. Modernin Anlamı …...................……...…………………….………..14 3.2. Modern Düşünce…...................…………………………………..….16 3.3. Modernizm….............................…………………………………..….18 3.4. Modern Mimari Söylemini Oluşması............................................21 3.5. Modern Mimarinin Oluşumunda Rol Oynayan Faktörler............23 3.6. Modern Mimarlık Dönemini İçeren Ve Seçilen Mimarların Etkilendiği Akımlar.......................................................................26 3.6.1. Konstrüktivizim…....………………………………….............26 3.6.2. De Stijl……….............…………………………….................27 3.6.3. Bauhaus........................………………………………………30 3.6.4. Pürizm................……………………………………………...31 3.6.5. Rasyonalizm.............................…………………………...…33 3.6.6. Brütalizm......................................…………………………...34 4. BÖLÜM: MODERN MİMARİ’DE ÖNCÜLER FİKİR VE YAPITLAR............36 4.1. Avrupa’da Modern Mimarlık Dönemi.............................................36 4.2. Modern Dönemin Öncü Mimarları ve Seçilen Konut Yapıları.....42 4.2.1. Le Corbusier / Villa Savoye................................................44 4.2.2. Ludwig Mies Van Der Rohe / Farnsworth Evi.....................52 4.2.3. Philip Johnson / Cam Ev.....................................................59 4.2.4. Tadao Ando / Azuma Evi....................................................64 4.3. Seçilen Konut Yapılarının Mekan Analiz Şeması.........................71 5. BÖLÜM: ÇAĞDAŞ TÜRK MİMARLARDAN MODERN MEKAN ÖRNEKLERİ......................................................................................................72 5.1. Türkiye’de Modern Mimarlık Dönemi............................................72 5.2. Günümüz Modern Türk Mimarları ve Seçilen Konut Yapıları......77 5.2.1. Şevki Pekin / Dikili’de Yazlık Ev..........................................78 5.2.2. Boran Ekinci / Filip Armam Evi...........................................84 5.2.3. Han Tümertekin / B2 Evi.....................................................88 5.2.4. Han Tümertekin / Sm Evi....................................................93 5.3. Seçilen Konut Yapılarının Mekan Analiz Şeması.........................97 6. BÖLÜM: DEĞERLENDİRME VE SONUÇ..................................................98 KAYNAKÇA………………………………………………………………………...105 ÖZGEÇMİŞ......................................................................................................111tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectmodernizmtr_TR
dc.subjectmodern mimarlık
dc.subjectmodern konut
dc.subjectmodern mekan
dc.subjectTürkiye’de modern konut
dc.titleModernizm Bağlamında Günümüz Türk İç Mekan Tasarımına Bir Yaklaşımtr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBirinci bölümde, mekan kurgusunun ne anlama geldiğini net bir ifade ile tam anlam karşılığını açıklayıp mekan algısı, iç mekan kavramı ve bileşenleri araştırılıp detaylı bir şekilde incelenmiştir. İkinci bölümde, modern mimarinin anlamı, nasıl oluştuğu ve seçilen örneklerin özellikle yer aldığı mimari akımlar seçilerek ne gibi evrelerden geçtiği incelenip örnekler ile açıklanmıştır. Üçüncü bölümde, modernizim dönemi mercek altına alınarak en ince ayrıntısına kadar incelendikten sonra, Avrupa örneklerinden yola çıkılarak genel bir bakış ve daha sonra çemberi daraltarak seçilen modern dönemin öncü mimarları ve manifestoları detaylandırılmıştır. Genel yaklaşım biçimlerine en iyi örnek sayılabilecek konut yapıları seçilerek, manifestoları çerçevesinde incelenmiş ve analiz edilmişitr. İncelenen konut yapıları birbirleri ile karşılaştırılarak ortak bir modern dil aranmıştır. Dördüncü bölümde, araştırmanın ana konu başlığı olan Türkiye’de modernizim dönemi tarihsel gelişimi incelenip, Türkiye’de günümüz modern mimarlık yaklaşımını benimseyen mimarlar ve konut örnekleri seçilmiş ve analiz edilmiştir. Beşinci bölümde, Avrupa örneklerinden yola çıkılarak yapılar arasında aynı dili veya benzerlik taşıyan çağdaş Türk mimarlarının konut yapıları seçilerek, analiz edilip bir birleri ile karşılaştırıldıktan sonra, Avrupa örneklerinin oluşturduğu manifestolar çerçevesinde değerlendirilip incelenmiştir. Bu değerlendirmenin sonucunda Türkiye’de ne derecede örnek sayılabilecek modern yapılara sahip olduğumuz veya bu modern terimini doğru anlayıp anlamadığımız sorgulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımıtr_TR


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record