• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Ana Sayfa
  • İletişim Fakültesi
  • İletişim Bilimleri Bölümü
  • İletişim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   Ana Sayfa
  • İletişim Fakültesi
  • İletişim Bilimleri Bölümü
  • İletişim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye'de Seçim Kampanyalarının Amerikanvarileşmesi: Adalet Ve Kalkınma Partisi Ve Karizmatik Lider İmgesinin Medyada İnşası

Göster/Aç
DİCLE KAVAK EKMEKCİ İLETİŞİM BİLİMLERİ YÜKSEK LİSANS TEZİ (6.068Mb)
Tarih
2017
Yazar
Kavak Ekmekci, Dicle
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Political campaigns date back to 1932 where the first ones were run in the United States of America. Since then, political campaigns evolved and shaped around various techniques and continued to be a part of politics. Political campaigns supported by marketing, mass communication and high budget image campaigns could be seen in the United States of America in 1950s. Later in 1960s and 1970s the very campaigns could be seen in Europe, aiming to attract masses into politics and increase political participation. Thus, American election techniques exceeds the borders of The United States of America and become a globalized practice. Marketing techniques, communication technologies, mediatization, political campaigns targeting undecided voters and a “charismatic, strong leader” discourse, were the prominent features of Americanized campaigns. With offering unique propaganda techniques by nature, the “charismatic leader” discourse is a prominent component of Americanization and has been adopted globally. When applied properly, it has a significant role in election campaigns in a sense that it could be the strategy that can be credited for the win of a political party. The practices of “The Charismatic Leader” phenomenon of Americanization in Turkey is a remarkable topic. The current ruling party in Turkey, The Justice and Development Party (AKP) has been in power since 2002 and the “Charismatic Leader” concept of Americanization has been prominent in their election campaigns. The charismatic leader image built by the party during the 2002, 2007, 2011 and 2015 general elections, has a significant importance in an overall understanding of the Americanization of the electoral system in Turkey.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11655/3719
Koleksiyonlar
  • İletişim Bilimleri Bölümü Tez Koleksiyonu [89]
Hacettepe Üniversitesi Kütüphaneleri
Açık Erişim Birimi
Beytepe Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 297 6585-117 || Sağlık Bilimleri Kütüphanesi | Tel: (90 - 312) 305 1067
Bizi Takip Edebilirsiniz: Facebook | Twitter | Youtube | Instagram
Web sayfası:www.library.hacettepe.edu.tr | E-posta:openaccess@hacettepe.edu.tr
Sayfanın çıktısını almak için lütfen tıklayınız.
İletişim | Geri Bildirim



DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV
 

 


DSpace@Hacettepe
huk openaire onayı
by OpenAIRE

Hakkımızda
Açık Erişim PolitikasıVeri Giriş RehberleriÜyeliklerİletişim

livechat

sherpa/romeo

Göz at

Tüm Açık ArşivBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreDile GöreErişim Şekline GöreDizinleme Kaynağına GöreFonlayan Kuruma GöreAlt Türe Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Kullanım İstatistiklerini Göster

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
Theme by 
Atmire NV