Show simple item record

dc.contributor.advisorTürkyılmaz, Çetintr_TR
dc.contributor.authorKesikoğlu, Seydatr_TR
dc.date.accessioned2017-06-22T06:06:20Z
dc.date.available2017-06-22T06:06:20Z
dc.date.issued2016tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3598
dc.description.abstractEgoism is a concept, which is often dealt with mediately in the history of philosophy. But beginning from the Ancient Philosophy, it is possible to come to some conclusions for the concept of egoism. When 19th century has come, the arguments of Nietzsche and Scopenhauer say much more things with regards to the concept of egoism. However, the concept of egoism is dealt with the most explicitly by Max Stirner philosophically and by Richard Dawkins scientifically. The arguments of Nietzsche and Max Stirner about egoism face with the egoist side of men as an important critict regarding man. However, they don’t give satisfactory answers about where this egoist side originates from. On the other hand, what Dawkins says as an etologist answers this question successfully. But, when man is dealt with in its social aspect, because of his oversight of the differentiatin of historical-social field and natural field, he fails to establish the relation of these two seperate field via this.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEgoısmtr_TR
dc.titleFelsefede Bencillik Kavramı Ve Sosyal Darwinizm Eleştirisitr_TR
dc.typemasterThesistr_TR
dc.callno2016/3241tr_TR
dc.description.ozetBencillik, felsefe tarihinde çoğu zaman dolaylı olarak ele alınmış bir kavramdır. Ancak Eski Çağ felsefesinden itibaren bencillik kavramı için bazı sonuçlara varmak mümkündür. 19. Yüzyıla gelindiğinde ise, Nietzsche ve Schopenhauer’in görüşleri bencillik kavramı açısından daha çok şey söylemektedir. Ancak bencillik kavramı, felsefi açıdan en açık şekliyle Max Stirner tarafından, bilimsel açıdan en açık şekliyle ise Richard Dawkins tarafından ele alınmıştır. Nietzche’nin ve Max Stirner’in bencillik hakkında görüşleri insana dair önemli bir eleştiri olarak insanın bencil yönüyle yüzleşmektedir. Ne var ki, bu bencil yönün nereden kaynaklandığı hakkında tatmin edici cevaplar verememektedir. Bir etolog olarak Dawkins’in söyledikleri ise bencilliğin neden kaynaklandığı sorusunu başarı ile cevaplamaktadır. Ama toplumsal yönüyle insan ele alındığında, tarihsel-toplumsal alan ve doğa alanının ayrılığı gözden kaçırmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentFelsefetr_TR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record