Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAtaş, Doğu
dc.contributor.authorKardan, Sibel
dc.date.accessioned2024-04-02T10:45:49Z
dc.date.issued2024
dc.date.submitted2024-01-25
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34866
dc.description.abstractThe outbreak of Covid-19, which has spread worldwide since early 2020, has brought online teaching to the forefront. However, scientific studies have been conducted showing that online teaching cannot fully replace face-to-face instruction in schools and universities. Especially in foreign language teaching, students actively engage in the four language skills (listening, speaking, reading, writing) during in-person classes and feel more confident in personal interactions with teachers and fellow students. The content and methods used in general foreign language instruction, whether in face-to-face, online, or blended learning models, are tailored to the general needs of learners. In contrast, specialized language instruction should be targeted and consider the specific needs and professional purposes of the learners. Therefore, it is important to develop various teaching and learning models for specialized language instruction that are based on the learners' professional needs and are researched with scientific methods. The research approach of this work is to evaluate the impact of online language teaching in the field of German medicine on the language learning abilities of the learners using qualitative research methods. The aim of the research is to develop some suggestions and guidelines for the creation of occupation-oriented German as a foreign language (DaF) textbooks and German online courses based on the results of qualitative analyses.tr_TR
dc.language.isodeutr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFachsprachetr_TR
dc.subjectDeutsch als Fremdsprach
dc.subjectmedizinische Berufe
dc.subjectCLILiG
dc.subjectLernfertigkeiten
dc.subjectonline Unterricht
dc.subjectMesleki dil
dc.subjectYabancı dil olarak Almanca
dc.subjectSağlık meslekleri
dc.subjectCLILiG
dc.subjectÖğrenme becerileri
dc.subjectÇevrim içi eğitim
dc.titleEine Studie zum Online-Unterricht für Deutsch als Fremdsprache in medizinischen Berufentr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozet2020 yılının başından itibaren bütün dünyaya yayılan Covid-19 salgını, çevrim içi eğitimlerin daha fazla ön plana çıkmasına sebep olmuştur. Bununla beraber bilimsel araştırmalar, çevrim içi eğitimlerin, eğitim ve öğretim kurumlarında ve üniversitelerde verilen sınıf eğitimlerinin yerini tamamen alamayacağını göstermektedir. Yine bu araştırmalar yabancı dil eğitimi alan öğrencilerin, sınıf eğitimlerinde dinleme-anlama, konuşma, okuma, yazma gibi temel öğrenme becerileri açısından daha aktif olduklarını ve sınıf eğitiminde bire bir öğretmen-öğrenci ve öğrenciler arası etkileşim açısından daha güvenli hissetmelerini sağladığını göstermektedir. Genel yabancı dil öğretiminde sınıf, çevrim içi ve karma öğrenim modellerinin içerik ve yöntemleri genel ihtiyaçlara göre hazırlanmaktadır. Özel amaçlı mesleki yabancı dil öğretimi ise hedef odaklı olup, içerik ve yöntemlerinin öğrenci ihtiyaçlarına, öğrenme amacına göre belirlenmesi gerekmektedir. Öğrencilerin ihtiyaçlarını temel alan, içerik açısından daha sınırlı, iş hayatına yönelik mesleki yabancı dil öğretiminde kullanılan çeşitli öğrenim modellerinin bilimsel yöntemler ile araştırılması önemlidir. Bu çalışmada, mesleki yabancı dil öğretimi kapsamında sağlık mesleklerinde Almanca’nın çevrim içi öğrenme modeli ele alınmaktadır. Araştırmanın amacı, nitel verilerin analizine dayanan araştırma bulguları değerlendirilerek, alanyazında geliştirilecek Almanca ders kitabı ve çevrim içi eğitim modellerine yönelik önerilerin sunulması amaçlanmaktadır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-04-02T10:45:49Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster