Search
Now showing items 1-10 of 12
Örtük Bilgi ve Örtük Bilginin Doğal Karar Verme Sürecinde Kullanımı: Bir Alan Araştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
This research is about tacit knowledge (TK) and the use of TK in the natural decision-making (NDM) process. First, the awareness of the existence of TK (professional ability, professional knowledge and professional ...
Arama Motoru Optimizasyonu ve Web Sitesi Performansının Çevrimiçi Kullanıcı Katılımı Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
With this Master’s Thesis, it is aimed to examine the effects of search engine optimization (SEO) performance and website performance on online user engagement. In this context, SEO performance, website performance and ...
Kripto Paralarda Volatilite Analizi: Bitcoin ve Ethereum Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Crypto money is a crucial comlementary of the system together with the phenomenon of globalization by succeeding in influencing the whole world within economic systems. At the same time, its share in financial markets has ...
Yapay Sinir Ağları Destekli Etkinlik Ölçümü: Veri Zarflama Analizi Üzerine Uygulamalar
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-01-05)
This study reviews the existing methods in the literature of using Artificial Neural Networks (ANN) with Data Envelopment Analysis (DEA), a recent focus of attention. It proposes a new and novel contribution to improving ...
Liderlik, Örgüt Kültürü ve Örgüt Yapısı Arasındaki Etkileşimler: Öz-Liderlik Temelli Bir Örgüt Tasarlamak
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-02-03)
The main purpose of this research is to explore under which circumstances an organizational design enabling each individual to exhibit leadership behavior is possible. The study discusses the concept of organization design ...
E-Ticaret Sitelerinin Tüketici Yorumlarında Manipülasyon Olup Olmadığının Benford Analizi ile Yorumlanması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
Today, online shopping through e-commerce sites is increasing very rapidly. While making the purchasing decision during the transactions made by the consumers on the e-commerce sites, the online reviews left before for the ...
Duyguların Affetme, Ağızdan Ağıza İletişim ve Yeniden Müşteri Olma Niyeti Üzerindeki Etkisinde Sosyal Mesafenin Düzenleyici Rolü: Üçüncü Taraf Müşteriler İçin Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
This thesis attempts to examine the effects of third-party customers' positive and negative emotions on negative word of mouth and repatronage intention through customer forgiveness depending on how socially close or distant ...
Marka Aktivizmi Otantikliğinin Marka Farkındalığı Ve Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi: Benlik Uyumunun Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-06)
The aim of this study is to examine the effects of brand activism authenticity on brand equity in terms of brand awareness, perceived quality and brand loyalty and to determine the moderating role of self congruity in this ...
Marka-Benlik Uyumu Öncüllüğünde Fomo’nun Akış Deneyimi Aracılığı ile Sosyal Medya Sadakati Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to examine the effect of Brand-Self Congruence on Fear of Missing Out (FOMO) and social media loyalty; to examine the effect of FOMO on social media loyalty with the mediating role of Flow Experience. ...
İnsani Yardım Lojistiğinde Şehir İçi Dağıtım Planlama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-06-23)
The frequency of disasters is increasing over time, resulting in the loss of life and property. Effectively managing humanitarian aid logistics activities is crucial to minimize the incurred losses. Therefore, appropriate ...