Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Teknoloji Kabulü ve Teknolojik Yatkınlığın Tüketicilerin Dijital Yayın Platformlarını Kullanım Niyeti ve Sıklığı Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Information and communication technologies (ICT) have been experiencing rapid changes in recent years. The effects of these new technologies on businesses increase with the integration of technology in the way companies ...
Örgütlerde Kayırmacılık, Sinizm ve Psikolojik Sözleşme İhlali Algısı Üzerine Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
As a result of the literature review, it is planned to conduct a study by predicting that the favoritism prevailing among the employees in the organizations will cause the violation of the psychological contract in the ...
Ait Olma ve Konukseverliğin Araç Ortak Kullanımı Katılım Niyetine Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
This study aims to investigate the impact of the belongingness and hospitality on the intention to participate in ridesharing among American and Turkish consumers. In this context, we collected data from 369 American ...
Covid-19 Salgınının Türkiye’deki Bankaların Kredi Sınıflandırması ve Karşılıklarına Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
In this study, mainly the effect of the Covid-19 outbreak on credit classification, non-performing loans and provisions for loans in Turkey was analyzed.
In this context, firstly, the accounting and financial origin of ...
Marka Nefreti ile Davranışsal Sonuçları Arasındaki İlişkide Marka Bağlanmasının Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
The purpose of this study is to determine the behavioral consequences of brand hate and moderator effect of perceived brand level and brand attachment on the relationship between brand hate and behavioral outcomes. In this ...
Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimlerinde Duygusal Zekâ ve Yaratıcılığın Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
In recent years, many generation studies have been conducted in order to understand the
Generation Z that has started or will start their new business life and to interpret their
business manners or business preferences. ...