Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Karanlık Üçlü Kişilik Özellikleri, Örgütsel Sinizm ve Bilgi Saklama Davranışı Arasındaki İlişkiler Üzerine Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Knowledge hiding is an intentional attempt by an individual to withhold task-related information, opinion or specialized knowledge that has been requested by another person. Organizational cynicism is a negative attitude ...
Turizm ve Ekonomik Büyüme İlişkisi: Üst-Orta Gelirli Ülkeler Üzerine Panel Veri Analizi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Tourism is regarded as an important industry in economic development and growth due to its broad contributions to employment, balance of payments and other sectors like transportation. This study aims to examine the ...
Gelişmiş ve Gelişmekte Olan Ülkelerdeki Kitlesel Fonlamanın Karşılaştırılması Üzerine Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-06)
Crowdfunding, an alternative financing method used especially by
entrepreneurial individuals or small businesses to fund start-ups and
entrepreneurs, is defined as a way of individuals to obtain ideas, feedback and
solutions ...
Dinamik Araç Rotalama Problemi İçin Kesin ve Sezgisel Çözüm Yaklaşımları Geliştirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-07)
Vehicle routing problems (VRP) are at the center of many logistics applications. Cost effective determination of the route of a vehicle fleet plays an important role in various industries. With the developing industry ...
Atölye Tipi Üretim İçin Makine Öğrenmesi Yöntemleri İle Üretim Saati Tahmini: Havacılık Ve Savunma Sanayii Uygulaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Especially for the aerospace production companies, besides making accurate cost estimations in the bidding process, it is also important to make cost estimations fast enough. This is important for the companies to maintain ...
Bir E-Hizmet Yardımcısı Olarak Sohbet Robotlarının Müşteri Tatminine Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
The purpose of the study is to investigate the effects of the marketing efforts of chatbots in Turkey on customer satisfaction. The marketing efforts of chatbots are defined as interaction, entertainment, trendiness, ...