Yayın tarihi için İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 301, listelenen: 21-40
-
Örgütsel Adalet Algısının Tükenmişlik Üzerindeki Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The main purpose of this study is to investigate the effect of organizationaljustice dimensions on burnout dimensions. For this purpose, organizationaljustice were taken three dimensions as distributive, procedural, ... -
Marka Sevgisinin Marka Güveni, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyeti Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The present study aims to explore the direct effect of brand trust on brand love, direct effects of brand trust and brand love on resistance to negative information and intention to repurchase and brand love s role as a ... -
Yöre Dışı Alışverişin Tüketiciler Açısından İncelenmesi: Kentsel Yöre Dışı Alışverişe Yönelik Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to examine whether clothing quality, retail service quality,fashion consciousness, community attachment and terror threat affect outshoppingenjoyment and frequency of outshopping. Besides, this ... -
Sosyal Medyanın, Marka Kredibilitesinin ve Marka Prestijinin Satın Alma Eğilimi Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to investigate the direct effects of social media on brand credibility and brand prestige. Also, to examine direct and indirect effects of social media on purchase intention. With regard to ... -
Öncülleri ve Sonuçları İle Psikolojik Sermaye: Sağlık Çalışanları Üzerine Bir Araştırma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Psychological capital is a very vital concept for the organizations in order to attain sustainable competitive advantage and reach organizational goals by using human resources effectively. This study handles the position ... -
Karar Verme Sürecinde Tüketici Karmaşası (Kaosu): Ölçek Geliştirme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to improve the existing stimuli-based consumer confusion scales to include confusion that stems from personal characteristics and situational factors.Focus group interviews are carried out in ... -
Algılanan Risk ve Algılanan Değer Arasındaki İlişkilerin Otel Müşterileri Üzerinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The objective of this study is to research the relationship between customer value, perceived risk and behavioral intention. The sub-objective of this study is to measure customer value and perceived risk with multidimensional ... -
Bireysel Emeklilik Katılımcılarının Risk Tercihlerinin Değerlendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)In recent years, one of the most important problems in both developed and developing countries has been the social security systems. The problems in social security systems cause a decline in living standards of individuals ... -
Web Site Kalitesi ile Elektronik Kulaktan Kulağa İletişim Tutumu ve Marka Tutumu Arasındaki İlişkide Elektronik Kulaktan Kulağa İletişim Kalitesi ve Kredibilitesinin Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The aim of this study is to investigate the effect of electronic word of mouth quality and credibility on the relation between website quality and attitude toward electronic word of mouth and brand with respect to ... -
Maden Üretim Planlaması ve Çizelgelemesi Üzerine Bir Tam Sayılı Programlama Önerisi: Kar Maden Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Production planning and management are essential to process raw materials in succesfull outputs. An effective production system avails to company and to society as awhole. One of those processes is mining. Mining which has ... -
Coğrafi Bilgi Sistemleri Tabanlı Çok Kriterli Karar Analizinin Rüzgar Türbini Yer Seçim Probleminde Uygulanması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Recently, wind tribune energy centrals begin the one of the most preferred energy sources .Unlikely fossil or nuclear oils, wind is unavailable for moving or stocking. Wind , tribune energy ,which is mentioned specific ... -
Liderlik Tarzı Algısının Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Etkisinde Örgüte Güvenin Aracı Rolü: Bir Örnek Olay İncelemesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)In a business world where there is fast competition and high risk and where technology advances each passing day; thus creating high uncertainty, maintaining market share has become the biggest problem for the management ... -
Mikro Kredi Kullanan Kadınlar: Şırnak Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)This study aimed at investigating the benefits and problems of microcredit programs in Şırnak region and determining the characteristics that distinguish women who participate in microcredit programs from those who do ... -
Sürdürülebilir Turizme İlişkin Ziyaretçi Tutumlarının ve Tekrar Ziyaret Niyetlerinin Pazar Bölümlendirme Kriteri Olarak Kullanılması: Kapadokya Bölgesi Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to separate Cappadocia visitors to market segments according to their attitudes towards sustainable tourism and revisit intention and is to give recommendations to managers in context of defined ... -
Psikolojik Sözleşme İhlali İle Örgüte Karşı Sinik Tutum Arasındaki İlişkide Lider-Üye Etkileşiminin Aracılık Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)In this study, the effect of psychological contract breach on organizational cynicism and the role of leader-member exchange in this relation are investigated. In the study, a model was set up to understand the relation ... -
A System Dynamics Approach to Economic Growth Model from a Demographic Perspective: An Economic Demography Model Proposal
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)The early concerns about exponential growth of population gave way to population aging towards the end of demographic transition period. Many European countries have gone through the demographic transition and the change ... -
Milliyet Merkezcilik Ve Düşmanlığın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Kültürel Benzerlik Çerçevesinde İncelenmesi: Bosna Hersek Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)The purpose of this study is to investigate whether the impact of consumers ethnocentrism and animosity on their purchase intention toward foreign products differsbetween culturally similar and dissimilar countries. In ... -
Enerji Sürdürülebilirliğinin Petrol Fiyatları ile Hisse Senedi Piyasaları Arasındaki İlişkiye Etkisi: WEC Enerji Sürdürülebilirliği Endeksi Üstüne Bir Çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)The purpose of this study is to analyze the effect of energy sustainability on the relationship between oil prices and stock markets. To define the energy sustainability the definition was based on the Energy Sustainability ... -
Menkul Kıymet Yatırımcılarının Demografik Özelliklerinin İncelenmesi: Türkiye Üzerinde Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Globalization, movements in the investment market, developments in the field of knowledge and technology and beginning with the application of Basel II regulations in the banking sector, are changing the amount of the risk ... -
Doğal Gaz Fiyatlarını Etkileyen Faktörler: Panel Veri Analizi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)This study endeavors to examine the long-run relationship between natural gas prices and oil, coal, gold prices and interest rates, as well as figure out the effects on prices of exporting countries market diversification ...