Başlık için İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 323, listelenen: 241-260
-
Sadakat Programlarında Verilen Ödüllerin Değer Algısı ve Program Sadakati Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)This study investigates the effects of mobile loyalty programs’ rewards on perceived value of loyalty program and program loyalty. Rewards given in the loyalty programs are classified according to their timing (immediate ... -
Sağlık Krizinin Yarattığı Korkunun Yaşam Doyumu Üzerine Etkisi: Tüketicilerin İnternet Kullanım Çeşitliliği Ve Yalnızlık Duygusunun Aracılık Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)This thesis examines the effects of the fear of COVID – 19, along with feelings of loneliness and the diversity of internet usage, on life satisfaction during the COVID – 19 health crisis. To test the hypotheses generated ... -
Sağlık Sektöründe Büyük Veri Üzerine Bibliyometrik Analiz ve Sistematik Literatür Taraması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)As the pace of digital transformation accelerates, the significance of the technologies underpinning this process continues to grow. Among these technologies, big data is gaining prominence, driven by ongoing technological ... -
Salgın Dönemi Sağlık Harcamaları Etkinliğinin Dalga ve Faz Bağımlı Analizi: Seçilmiş OECD Ülkeleri Üzerine Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)This study focuses on evaluating and improving the effectiveness of healthcare expenditures in the public health system during the pandemic. A novel indirect measurement method is employed to examine the effectiveness of ... -
Satın Alma Sıklığını Etkileyen Faktörler: Akıllı Telefonlar Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Purpose of this study is to discuss the factors effecting purchase frequency. Fort his purpose; product related factors, brand related factors, social factors and individual features are determined as the factors effecting ... -
Savunma Sanayi Projelerinin Analitik Hiyerarşi Süreci Yöntemi Kullanılarak Önceliklendirilmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)BALLICA, Yağmur. Prioritisation Of Defence Industry Projects By Using Analytic Hierarchy Process Method, Master’s Thesis, Ankara, 2020. Defence Industry is an indispensable sector among other sectors for a country. When ... -
SCUBA Dalış Alanlarının Çok Kriterli Karar Analizi ile Sınıflandırılması ve Bu Alanları Kapsayan Bir Dalış Seyahati Rotalaması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Academic works in Operations Research as applied to sports can be seen throughout the last 50 years. In this work, SCUBA Diving is the subject as an application in ‘Operations Research in Sports’ field. SCUBA Diving has ... -
Son Kilometre Koli Teslimatı İçin Bir Hibrit Çok Kriterli Karar Verme Modeli Önerisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)The relationship between the final customer, the last link in the supply chain, and the parcel delivery provider gave birth to the concept of urban logistics, the last- mile parcel delivery. As the most costly expensive ... -
Sosyal Dışlanmanın Etik Olmayan Tüketici Davranışı Gösterme Eğilimi Üzerindeki Etkisi: Deneysel Bir Çalışma,
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)The purpose of this study is to analyze the effect of social exclusion on the tendency to engage in unethical consumer behavior and on tendency to engage in unethical consumer behavior for making a connection. Besides, ... -
Sosyal İnovasyon ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkide Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ile İyi Oluş Halinin Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-07)People who used to make a difference with muscle power began to make a difference with brainpower in the knowledge era. The aim that was to produce material values after the industrial revolution changed to produce knowledge ... -
Sosyal Medya İçerik Pazarlaması Paylaşımlarının Tüketici Katılımı Yoluyla Firma Performansı Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)The aim of this study is to investigate whether the content message types and post formats that firms share on Facebook and Twitter accounts within the scope of content marketing make a difference on consumer engagement ... -
Sosyal Medya Pazarlama Faaliyetlerine Yönelik Algıların Marka Denkliğine Etkisinde Marka Güveninin Düzenleyicilik Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The purpose of this study is to investigate the moderating role of brand trust in the impact of perceptions of social media marketing activities on brand equity. The study utilized a descriptive research method with a ... -
Sosyal Medyadan Bilgi Edinmenin, Rekabet İstihbaratı Sürecine Etkisinde Özümseme Kapasitesinin Rolü: Teknokent İşletmelerinde Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022-01)The purpose of this study is to examine the effects of knowledge acquisition from social media on competitive intelligence process through the absorptive capacity of firms that are operating in technopolis. The descriptive ... -
Sosyal Medyanın, Marka Kredibilitesinin ve Marka Prestijinin Satın Alma Eğilimi Üzerine Etkileri
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study was to investigate the direct effects of social media on brand credibility and brand prestige. Also, to examine direct and indirect effects of social media on purchase intention. With regard to ... -
Start-up ve Teknoloji Şirketlerinde Şirket Değerleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)With the increase in globalization in recent years, the competition between companies is increasing in the world, which has become almost a single market. While companies operate in order not to be harmed by increasing ... -
Stokastik Talep Durumunda Çok Ürünlü Üretim Sistemlerinde Kural Tabanlı Çizelgeleme : Alüminyum Sektör
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Rule-Basedcheduling is one of the essential problems of a manufacturing enterprise organization. An enterprise has to prepare a program to be followed step-by-step to maintain its life and to achieve its ends. In fact, ... -
Stokastik Talep ve Geri Dönüşlü Ekonomik Parti Büyüklüğü Problemi Üzerine Bir Çalışma
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Due to economic, environmental and legal obligations, the concepts of product reuse and remanufacturing have gained an important dimension both in industry and academia. The fact that remanufactured products are identical ... -
Sürdürülebilir Envanter Rotalama Problemi İçin Bir Matematiksel Model Önerisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021-07)As a result of the increase in negative environmental conditions such as greenhouse gas emissions and global warming, ecological awareness has increased worldwide. Moreover, social sustainability has come to the fore with ... -
Sürdürülebilir Şehir İçi Dinamik Araç Rotalama Problemi Üzerine Bir Karar Destek Sistemi Önerisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-06)The logistics industry is modified by legal regulations and restrictions introduced within the context of sustainability. These regulations are taken to reduce all negative factors such as greenhouse gas emission problems ... -
Sürdürülebilir Turizme İlişkin Ziyaretçi Tutumlarının ve Tekrar Ziyaret Niyetlerinin Pazar Bölümlendirme Kriteri Olarak Kullanılması: Kapadokya Bölgesi Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The purpose of this study is to separate Cappadocia visitors to market segments according to their attitudes towards sustainable tourism and revisit intention and is to give recommendations to managers in context of defined ...