Başlık için İşletme Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 323, listelenen: 172-191
-
Makine Öğrenmesi ile İşgörenlerin İşe Yabancılaşma Durumunun Sınıflandırılması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2024)Work alienation, which can have adverse effects on various aspects of employees' performance and job satisfaction, is among the significant problems of modern work life. Work alienation emerges as a result of the complex ... -
Makroekonomik Faktörlerin Sermaye Yapısı Üzerindeki Etkisi: Sektörel Bir İnceleme
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)Capital structure is an important concept in financial literatüre, as it affects the cost of capital, budgeting and the market value of firms. For this reoason, the owner or owners of a firm want to determine the optimal ... -
Makroekonomik Ve Bankaya Özgü Faktörlerin Ticari Bankalarda Kredi Riski Üzerindeki Etkisi – Türkiye Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-19)Banking system plays a very important role in the financial system of a country and also can have impact on financial stability. In a globalized world where the banks in the banking sector are interdependent and large banks ... -
Makyavelizm ve Etik Olmayan Davranış Arasındaki İlişkide Etik Liderliğin Düzenleyici Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-06-22)The Moderating Effect of Ethical Leadership on the Relationship Between Machiavellianism and Unethical Behavior, Ankara, 2017 The purpose of the study is to examine the moderating role of the ethical leadership on the ... -
Marka Aktivizmi Otantikliğinin Marka Farkındalığı Ve Algılanan Kalite Üzerindeki Etkisi: Benlik Uyumunun Düzenleyici Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023-06)The aim of this study is to examine the effects of brand activism authenticity on brand equity in terms of brand awareness, perceived quality and brand loyalty and to determine the moderating role of self congruity in this ... -
Marka Deneyimi Algılanan Risk ve Satın Alma Niyeti Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09)The purpose of this study applied in the banking industry is to analyse the correlation between brand experience, perceived risk and purchase intention. Within the scope of the study, besides the effect of brand experience ... -
Marka Deneyımı Algılanan Rısk ve Satın Alma Nıyetı Uzerıne bır Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)The purpose of this study applied in the banking industry is to analyse the correlation between brand experience, perceived risk and purchase intention. Within the scope of the study, besides the effect of brand experience ... -
Marka genişletme stratejisi çerçevesinde mağaza imajı, algılanan uyum ve algılanan kalitenin incelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)The aim of the study is to examine the direct impact of perceived fit, store image and parent brand quality on the extended brand; and to investigate the moderation role of parent brand quality in the influence of perceived ... -
Marka Krizi Çerçevesinde Çevre Bilinci, Marka Güveni, Marka Duygusu, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyetinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-27)The purpose of this study is to explore the relationships between environmental consciousness, brand trust, and brand affect with repurchase intention and resistance to negative information in the context of brand crisis. ... -
Marka Nefreti ile Davranışsal Sonuçları Arasındaki İlişkide Marka Bağlanmasının Rolü
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)The purpose of this study is to determine the behavioral consequences of brand hate and moderator effect of perceived brand level and brand attachment on the relationship between brand hate and behavioral outcomes. In this ... -
Marka Portföy Stratejisine Yönelik Marka Bileşenleri: Çatı ve Çeşitlendirilmiş Marka Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)The purpose of this study is to examine the effect of brand variables, determined for brand portfolio strategies, on the consumers’ brand portfolio attitude via perceived risk. In the study, in the direction of house of ... -
Marka Sevgisinin Marka Güveni, Olumsuz Bilgiye Karşı Direnç ve Tekrar Satın Alma Niyeti Çerçevesinde İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)The present study aims to explore the direct effect of brand trust on brand love, direct effects of brand trust and brand love on resistance to negative information and intention to repurchase and brand love s role as a ... -
Marka ve Patent Başvurularında Bulunan Firmaların Diğer Firmalardan Farklılıkları ve Kurumsal Yönetim Uygulamaları
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)The concept of innovation, defined as the process of transformation of new ideas into commercial profit, has become one of the most needed tools for the businesses in the competition environment. A number of different ... -
Marka-Benlik Uyumu Öncüllüğünde Fomo’nun Akış Deneyimi Aracılığı ile Sosyal Medya Sadakati Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine the effect of Brand-Self Congruence on Fear of Missing Out (FOMO) and social media loyalty; to examine the effect of FOMO on social media loyalty with the mediating role of Flow Experience. ... -
Medyanın Finansal Okuryazarlık Üzerindeki Etkisi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)PAMUKÇUOĞLU,Kübra.Media Effect on Financial Literacy,Master’s Thesis, Ankara, 2019. As the time goes by, technology improves therefore the variation of financial products increases as well. The individuals requires ... -
Menkul Kıymet Borsalarında Büyük Fiyat Değişimleri :Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)The financial literature suggests that it is not possible to obtain abnormal returns in the stock market, and that the market is self-correcting after large price changes in the market. However, from the 1980s, behavioural ... -
Menkul Kıymet Yatırımcılarının Demografik Özelliklerinin İncelenmesi: Türkiye Üzerinde Bir Uygulama
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Globalization, movements in the investment market, developments in the field of knowledge and technology and beginning with the application of Basel II regulations in the banking sector, are changing the amount of the risk ... -
Mikro Kredi Kullanan Kadınlar: Şırnak Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)This study aimed at investigating the benefits and problems of microcredit programs in Şırnak region and determining the characteristics that distinguish women who participate in microcredit programs from those who do ... -
Milliyet Merkezcilik Ve Düşmanlığın Satın Alma Niyeti Üzerindeki Etkisinin Kültürel Benzerlik Çerçevesinde İncelenmesi: Bosna Hersek Örneği
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)The purpose of this study is to investigate whether the impact of consumers ethnocentrism and animosity on their purchase intention toward foreign products differsbetween culturally similar and dissimilar countries. In ... -
Mobbing ve Örgütsel Sessizlik Arasındaki İlişkide Öğrenilmiş Çaresizliğin Rolü: Kamu ve Özel Sektör Çalışanlarına Yönelik Bir Alan Araştırması
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-10-05)This study investigates the relationships among mobbing and dimensions of organizational silence and also explores the plausible moderating role of learned helplessness on those relationships. It is proposed that the ...