Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz, Hünkar
dc.contributor.authorKuzu, Ahmet
dc.date.accessioned2024-01-15T06:53:01Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-10-12
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/34444
dc.description.abstractIn this master's thesis study in which the famous thinker Jean-Jacques Rousseau's "Emile: On Education" by the famous philosopher Jean-Jacques Rousseau, the relationship and similarities between characters and character development, philosophy and principles of education, values desired to be acquired, material and immaterial cultural elements, teaching-learning processes and teaching programmes in Turkey and the teachings in Rousseau's book "Emile" were examined. The data of the research were obtained by using document analysis method. The data source of the research was Jean-Jacques Rousseau's "Emile: On Education" by Jean-Jacques Rousseau, curricula in Turkey and articles and other academic documents written about the book. The findings of this study provided an in-depth overview of topics such as educational processes, character development, educational philosophy, curricula and teaching-learning processes and explained the situations examined. The results of the research emphasised the importance of Jean-Jacques Rousseau in education and showed that there are some principles and ideas that should be considered in the development of educational programmes, especially in terms of teaching-learning processes. This study analyzed character development in education and revealed the demographic characteristics of characters. Then, the educational philosophy and principles of the book were analyzed, and the developmental characteristics of the characters and the author's educational principles were revealed. Then, the values to be gained in the book, the processes for the acquisition of values, and the material and immaterial cultural elements were analyzed. Finally, the teaching-learning processes, what kind of teachings are presented in terms of the individual, family, society, and teachers are examined and evaluated in terms of the curricula in Turkey. As a result, this study has provided new insights into education and teaching processes with the findings obtained from the book Emile.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEğitim programlarıtr_TR
dc.subjectÖğretim programının ögeleritr_TR
dc.subjectÖğretme-öğrenme süreçleritr_TR
dc.subjectDoküman analizitr_TR
dc.subject.lcshEğitim kuramı. Eğitim uygulamaları.tr_TR
dc.titleJean-Jacques Rousseau’nun Emile: Eğitim Üzerine Kitabının Öğretme-Öğrenme Süreçleri Açısından Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetÜnlü düşünür Jean-Jacques Rousseau'nun "Emile: Eğitim Üzerine" kitabının doküman analizi yoluyla incelendiği bu yüksek lisans tez çalışmasında, eğitim programlarının temel ögelerinden olan karakterler ve karakter gelişimi, eğitim felsefesi ve ilkeleri, kazandırılması istenilen değerler, maddi ve manevi kültür öğeleri, öğretme-öğrenme süreçleri ve Türkiye'deki öğretim programları ile Rousseau'nun "Emile" kitabındaki öğretiler arasındaki ilişki ve benzerlikler incelenmiştir. Araştırmanın verileri doküman analizi yöntemi kullanılarak elde edilmiştir. Araştırmanın veri kaynağı, Jean-Jacques Rousseau'nun "Emile: Eğitim Üzerine" kitabı, Türkiye'deki öğretim programları ve "kitap hakkında yazılmış makaleler ve diğer akademik dokümanlardır. Bu çalışmanın bulguları, eğitim süreçleri, karakter gelişimi, eğitim felsefesi, öğretim programları ve öğretme-öğrenme süreçleri gibi konulara derinlemesine bir bakış sunmuş ve incelenen durumları açıklamıştır. Araştırma sonuçları, Jean-Jacques Rousseau'nun eğitimdeki önemini vurgulamış ve özellikle öğretme-öğrenme süreçleri açısından eğitim programlarının geliştirilmesinde dikkate alınması gereken bazı ilke ve fikirlerin bulunduğunu göstermiştir. Bu çalışma, eğitimde karakter gelişimini incelemiş ve karakterlerin demografik özellikleri ortaya çıkarmıştır. Daha sonra, kitabın eğitim felsefesi ve İlkeleri irdelenmiş karakterlerin gelişim özellikleri ve yazarın eğitim ilkeleri ortaya konulmuştur. Daha sonra, kitaptaki kazandırılması istenen değerler, değerlerin kazandırılmasına yönelik süreçler ve maddi ve manevi kültürel öğeler irdelenmiştir. Son olarak, öğretme öğrenme süreçleri birey, aile, toplum ve öğretmenler açsından ne tür öğretiler sunulduğu incelenmiş ve Türkiye’deki öğretim programları açısından değerlendirilmiştir. Sonuç olarak bu çalışma, Emile kitabından elde edilen bulgular ile eğitim ve öğretim süreçleri hakkında yeni içgörüler sunmuştur.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2024-01-15T06:53:01Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster