Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖnal, Hatice İnci
dc.contributor.authorMır, Mandana
dc.date.accessioned2023-07-10T11:15:24Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-06-12
dc.identifier.citationMir, M. (2023). Araştırma üniversitesi kütüphanelerinde yöneticilerin liderlik tarzlarının örgütsel öğrenmeye etkisi: Bir uygulama modeli önerisi [Doktora tezi, Hacettepe Üniversitesi].tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33581
dc.description.abstractWith the effect of developing technology, there have been great changes in the fields of information production, use and management. In this context, like many institutions and organizations, research university library managers and employees have to keep up with these rapid changes. In this study, a research was conducted on 375 people (managers and employees) working in the libraries of 11 research universities and 5 candidate research universities in order to determine the effect of leadership styles of research university library administrators on organizational learning level in Turkey. The descriptive method was used in the research. Questionnaire application was used as data collection technique. According to the results of the research, the leadership styles of research university library managers in Turkey have an effect on the level of organizational learning. Managers who have a transformational leadership style in research university libraries have led to an increase in the level of organizational learning with their characteristics and effective decisions. However, as the level of passive/avoidant leadership behaviors of research university library managers increases, the level of organizational learning decreases. Although the participants stated that research university library managers in Turkey have a transformational leadership style, the organizational learning levels of research university libraries are "moderate". For this reason, when the data is examined in more detail, it is possible to say that managers should make more efforts in some necessary issues such as individual support, effective group management, increasing motivation, creating a common mission, creating innovative opportunities and providing satisfaction.In this study, the "Organizational Learning Application Model" was designed in order to eliminate the organizational and managerial deficiencies of the research university libraries in Turkey and to ensure their future success.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖrgütsel öğrenmetr_TR
dc.subjectLiderlik tarzıtr_TR
dc.subjectAraştırma üniversitesi kütüphaneleritr_TR
dc.subjectOrganizational learningtr_TR
dc.subjectLeadership styletr_TR
dc.subjectResearch university librariestr_TR
dc.subject.lcshKütüphanelertr_TR
dc.titleAraştırma Üniversitesi Kütüphanelerinde Yöneticilerin Liderlik Tarzlarının Örgütsel Öğrenmeye Etkisi: Bir Uygulama Modeli Önerisitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetGelişen teknolojinin etkisiyle bilgi üretimi, kullanımı ve yönetimi alanlarında büyük değişimler yaşanmıştır. Bu bağlamda birçok kurum ve kuruluş gibi araştırma üniversitesi kütüphane yöneticileri ve çalışanları da bu hızlı değişimlere ayak uydurmak zorundadırlar. Bu çalışmada Türkiye’deki araştırma üniversitesi kütüphane yöneticilerinin liderlik tarzlarının, örgütsel öğrenme seviyesinin üzerine etkisini belirlemek amacıyla 11 araştırma üniversitesinin ve 5 aday araştırma üniversitesinin kütüphanelerinde görev yapan 375 kişi (yönetici ve çalışanlar) üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmada betimleme yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak anket uygulaması yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Türkiye’deki araştırma üniversitesi kütüphane yöneticilerinin liderlik tarzlarının, örgütsel öğrenme seviyesi üzerine etkisi vardır. Araştırma üniversitesi kütüphanelerinde dönüşümcü liderlik tarzına sahip olan yöneticiler taşıdıkları özellikler ve uyguladıkları etkili kararlar ile örgütsel öğrenme seviyesinin artmasına sebep olmuştur. Ancak araştırma üniversitesi kütüphane yöneticilerinin pasif/kaçınan liderlik davranışları gösterme düzeyleri arttıkça örgütsel öğrenme seviyesi azalmaktadır. Katılımcılar, Türkiye’deki araştırma üniversitesi kütüphane yöneticilerinin dönüştürücü bir liderlik tarzına sahip olduğunu belirtmelerine rağmen, araştırma üniversitesi kütüphanelerinin örgütsel öğrenme seviyeleri “orta” düzeydedir. Veriler daha detaylı incelendiğinde bireysel destek, etkin grup yönetimi, motivasyonu artırma, ortak misyon oluşturma, yenilikçi fırsatlar yaratma ve memnuniyet sağlama gibi gerekli bazı konularda yöneticilerin daha fazla çaba göstermeleri gerektiğini söylemek mümkündür. Bu çalışmada, Türkiye'deki araştırma üniversitesi kütüphanelerinin örgütsel ve yönetsel eksikliklerini gidermek ve gelecekteki başarılarını sağlamak amacıyla “Örgütsel Öğrenme Uygulama Modeli” tasarlanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentBilgi ve Belge Yönetimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-07-10T11:15:24Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeeditorialtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster