Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKutluay, Emir
dc.contributor.advisorYazıcıoğlu, Yiğit
dc.contributor.authorGültekin, Oğuzhan
dc.date.accessioned2023-06-05T11:31:58Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-12-07
dc.identifier.citationGültekin, O., MODELLING AND ANALYSIS OF LEGGED ROBOTS WITH TEMPORARY FLIGHT CAPABILITIES, Hacettepe Üniversitesi, 2022 (unpublished Master's thesis).tr_TR
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11655/33284
dc.description.abstractThe high obstacle-crossing potential of legged robots has made them a widely studied subject. However, the obstacles that can be overcome are generally proportional to the length of the legs. And any study, that states a legged robot can overcome an obstacle higher than twice the length of the leg has not been encountered in the literature. This situation has made many researchers think about the integration of the capability of flying. Also, this thesis covers the same idea on the RHex robot which is not studied yet. Also, no study has been presented so far in which the orientation of a RHex robot's body is controlled with the help of legs in space. The basis of this thesis is how we humans use our arms and bodies while trying to stay in balance. Similarly, the orientation of the robot's body was controlled by the reactions of the forces applied to the legs in space so that it was possible to control the magnitude and direction of the thrust vector of a thruster fixed to the robot. This means that the movements of the robot could also be controlled. In this study, an existing robot platform RHex was used. The complex geometry and dynamics of the RHex robot were not studied; instead, a 2D simplified model was obtained, and a controller with the desired transient behavior was designed by extracting and linearizing the equations of motion of the simplified model. Then, with the help of a designed flight simulator, the designed controllers' transient behaviors and actuator efforts were examined, and their performances were evaluated.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectFlying-Legged Robotstr_TR
dc.subjectRobot Dynamics and Controltr_TR
dc.subjectMotion Controltr_TR
dc.subjectLinearization of Equations of Motiontr_TR
dc.subjectModern Controltr_TR
dc.subjectLegged Robotstr_TR
dc.subjectRHex Robottr_TR
dc.subject.lcshMakina mühendisliğitr_TR
dc.titleModelling and Analysis of Legged Robots with Temporary Flight Capabilitiestr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBacaklı robotların yüksek engel aşma potansiyelleri onları üzerine çokça çalışılan bir konu haline getirmiştir. Ancak, bacakların kullanım şekilleri gereği aşılabilecek engeller genelde bacakların boyları ile orantılıdır ve bacak boyunun iki katından daha yüksek bir engeli aşabildikleri bir durum literatürde karşılaşılmamıştır. Bu durum bir çok araştırmacıya uçma yeteneğinin entegrasyonunu düşündürmüştür. Bu tez de aynı fikri şimdiye kadar çalışılmamış olan uçabilen RHex robot üzerinde uygulamak üzerinedir. Ayrıca şu ana dek robotun bedeninin oyantasyonunun uzayda bacaklar yardımı ile kontrol edildiği bir çalışmaya imza atılmamıştır. Bu tezin temelinde biz insanların da dengede durmaya çalışırken kollarımız ve bedenlerimizi kullanışımız yatmaktadır. Benzer şekilde robotun bedeninin oryantasyonunun uzayda bacaklara uygulanan kuvvetlerin reaksiyonları ile kontrol edilmesi sağlanacak ve böylece robota sabitlenmiş bir iticinin itki vektörünün büyüklüğünün ve yönünün kontrolü mümkün olacaktır. Bu, robotun hareketlerinin de kontrol edilebileceği anlamına gelmektedir. Bu çalışmada hali hazırda var olan bir robot platformu RHex kullanılmıştır. RHex robotun complex geometrisi ve dinamiği ile çalışılmamış bunun yerine 2B basitleştirilmiş modeli elde edilmiş ve bu model üzerinden hareket denklemleri çıkarılarak arzu edilen geçici davranışa sahip kontrolcü tasarımı yapılmıştır. Daha sonra tasarlanan bir uçuş simülatörü yardımı ile tasarlanan kontrolcülerin geçici davranışları ile eyleyici eforları incelenmiş ve performansları değerlendirilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-06-05T11:31:58Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypeannotationtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster