Konu "Matematik" için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-12
-
7. Sınıf Öğrencilerinin Zekâ Oyunları Dersinde Sayı Duyusu Stratejilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The aim of this study was to investigate the number sense strategies of 7th grade students in the mind games course in which games specific to the number and operations learning area and prepared considering the number ... -
Matematik Öğretmen Adaylarının İki Katlı İntegrale Yönelik Kavram İmajları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The purpose of this study is to investigate the concept images of the prospective mathematics teachers for the double integral. The basic qualitative research pattern was used in this study. The participants consisted of ... -
Matematik Öğretmeni Adaylarının Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları İçeren Ders Planı Hazırlama Deneyimleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)This research aimed to evaluate the lesson plans incorporating augmented reality applications and examine the opinions of prospective secondary school mathematics teachers regarding the use of augmented reality applications. ... -
Ortaokul 7. Sınıf Matematik Ders Kitabının Matematiksel Yaratıcılığı Desteklemesi Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this research is to examine the problems in the 7th grade Mathematics textbook prepared by the Ministry of National Education in the context of fostering creativity. Document analysis method was used to collect ... -
Ortaokul Matematiğinde İstatistik Öğretimi: Öğretim Programı ve Ders Materyalleri Açısından Bir İnceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The basic steps defined in teaching statistics are formulating a research question that requires data collection, data collection, data analysis, and interpretation. The aim of this study is to examine and compare how these ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Matematiksel Problem Çözme Süreciyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine the computational thinking skills of secondary school students with the help of the problem-solving process. In order to achieve this aim, a measurement tool has been developed to examine ... -
Ortaöğretime Geçiş Sınavı Matematik Sorularının Süreç Standartlarına Göre Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-03-23)The aim of the study is to evaluate the central exam mathematics questions applied within the scope of the High School Transition System in order to determine the secondary schools where the students will be get placed, ... -
Öğrencilerin Geometri ve Cebir Sorularına Verdikleri Cevapların Birliktelik Kuralı ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of the present study was to reveal the rules of association between geometry and algebra by means of data mining. For this purpose, students' answers to the questions asked in the geometry and algebra learning ... -
Sekizinci Sınıf Matematik Dersi Ebob- Ekok Konusunun Yaratıcı Drama ile Öğretiminin Başarı ve Kalıcılığa Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)With this study, it is aimed to investigate the effects of the creative drama method implemented in the teaching of the highest common factor (HCF) and the least common multiple (LCM) subjects in the Mathematics class for ... -
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Merkezi Eğilim Ölçülerine Yönelik İstatistiksel Düşünmelerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-09-17)The purpose of this study is to examine eighth grade students' statistical thinking about measures of central tendency (mean, median, mode). In the study, phenomenology design, which is one of the qualitative research ... -
Türkiye, Finlandiya ve Kanada’da Matematik Ders Kitaplarındaki Bazı Ortak Konuların Göstergebilimsel Analiz
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)In recent years, the trend towards visuality and visual arguments in mathematics education and training has remarkably increased. Visual materials find a significant buyer in the teaching and learning of abstract concepts ... -
Türkiye, Japonya ve Almanya’daki Matematik Öğretmeni Yetiştirme Programlarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The scope and quality of the education they receive before they start their profession is very important in order for teachers to perform their profession effectively and to meet the expectations of the society from teachers ...