Başlık için Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü listeleme
Toplam kayıt 231, listelenen: 136-155
-
Okul Yöneticilerinin, Öğretmenlerin, Öğrencilerin ve Velilerin Okul Dışı Öğrenmeye İlişkin Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Learning is not limited to a single place, it is the acquisitions that individuals need to continue their lives, consisting of the information that individuals acquire directly or indirectly through interaction. Out-of-school ... -
On The Domination Number And The Total Domination Number Of Fibonacci Cubes
(2019)Fibonacci cubes are the special subgraphs of the hypercubes. Their domination numbers and total domination numbers are obtained for some small dimensions by integer linear programming. For larger dimensions upper and lower ... -
Organik Kimya Laboratuvar Uygulamalarında TGA (Tahmin – Gözle- Açıkla) Destekli Etkinliklerin Çeşitli Değişkenler Üzerine Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022)The purpose of this study is to investigate the effects of self-sufficiency, anxiety levels and achievements in chemistry in the organic chemistry laboratories. The study group comprised 29 pre-service chemistry teachers ... -
Ortaokul 7. Sınıf Matematik Ders Kitabının Matematiksel Yaratıcılığı Desteklemesi Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this research is to examine the problems in the 7th grade Mathematics textbook prepared by the Ministry of National Education in the context of fostering creativity. Document analysis method was used to collect ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Yenilikçi Düşünme Bağlamında Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The understanding prevailing in the age we live in changes and shapes the skills and attitudes expected from individuals. Thanks to the updates, the education system is involved in this change process at the point of ... -
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Yenilikçi Düşünme Bağlamında Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The understanding prevailing in the age we live in changes and shapes the skills and attitudes expected from individuals. Thanks to the updates, the education system is involved in this change process at the point of ... -
Ortaokul Matematiğinde İstatistik Öğretimi: Öğretim Programı ve Ders Materyalleri Açısından Bir İnceleme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The basic steps defined in teaching statistics are formulating a research question that requires data collection, data collection, data analysis, and interpretation. The aim of this study is to examine and compare how these ... -
Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Matematik Okuryazarlığı Açısından Karşılaştırılması: Singapur, İngiltere, Kanada, Türkiye Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, an examination was conducted to reveal the similarities and differences of the middle school mathematics curriculum in Singapore, England, Canada and Turkey, which were successful in international exams such ... -
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Duyusunun Öğretim İçeren Bağlamlarda İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)This research aims to examine how prospective middle school mathematics teachers utilize their number sense skills in instructional contexts. To achieve this goal, a survey design, one of the quantitative research ... -
Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Uyarlanmış Ders İmecesi Bağlamında Sınıf-İçi Matematiksel Modelleme Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, it was aimed to examine the changes in the instruction dimension, which is one of the teacher competencies in mathematical modelling teaching, of middle school preservice mathematics teachers who participated ... -
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN ZEKA OYUNLARI MESLEKİ GELİŞİM PROGRAMI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ ve GELİŞTİRDİĞİ ETKİNLİKLERİN İNCELENMESİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2022-06-28)The first aim of the study is to examine the opinions of teachers about the professional development program of mind games. The second aim is to develop a mathematics lesson plan enriched with mind games and to examine ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Bilgi İşlemsel Düşünme Becerilerinin Matematiksel Problem Çözme Süreciyle İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine the computational thinking skills of secondary school students with the help of the problem-solving process. In order to achieve this aim, a measurement tool has been developed to examine ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Ölçmede Tahmin Becerilerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The purpose of the research is to examine the relationship between 7 th grade students' estimation skills in length and area measurement, and their number sense and spatial abilities. Since the study aims to investigate ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Ölçmede Tahmin Performanslarının ve Tahmin Stratejilerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)The purpose of this study is to investigate middle school students’ performances (i.e., estimation accuracy) and strategies for measurement estimation in terms of some variables (gender, grade level, attitude towards ... -
Ortaokul Öğrencilerinin Toplamsal ve Çarpımsal Akıl Yürütme Eğilimlerinin Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)The aim of this research is to examine middle school students’ performances to distinguish proportional and non-proportional situations as well as their tendency for additive and multiplicative reasoning according to several ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TARIM OKURYAZARLIĞI VE TARIMA YÖNELİK TUTUMLARI: KARS ÖRNEĞİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024-03-19)The primary purpose of this study is to develop an agricultural literacy scale for secondary school students and to compare students' agricultural literacy levels and attitudes towards agriculture according to some demographic ... -
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN TEKNOLOJİ ANLAYIŞLARININ ZİHİNSEL MODELLERLE ARAŞTIRILMASI VE 21. YÜZYIL BECERİLERİNE ETKİSİ
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2024)The aim of this study is to investigate middle school students' technology conceptions and their effects on students' 21st century skills through mental models. The first part of the study aimed to determine middle school ... -
Ortaokul Öğretmenlerinin Matematiksel Yaratıcılığı Destekleme Süreçlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)The aim of this study is to examine middle school teachers' mathematical creativity development processes. The case study design, which is one of the qualitative research designs, was used in the research. Purposive sampling ... -
Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Kanıtlarının Solo Taksonomisine Göre İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)In this study, the levels of secondary school pre-service mathematics teachers’ geometric proofs are investigated according to the SOLO taxonomy. This qualitative study is designed as a case study. The participants of the ... -
Ortaöğretim Öğrencilerinin Algoritmik Düşünme Araçlarından Akış Şemalarıyla Problem Çözme Aşamalarına Yönelik Algıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2021)Algorithms and algorithmic thinking processes are very important in the application of 21st century skills in problem solving, reasoning and analytical thinking. Thus, in order to examine the effect of algorithmic thinking ...