Search
Now showing items 1-9 of 9
Özel Yetenek Tanılı Olan ve Olmayan Öğrencilerin Basamak Değerini Kavrayışlarına Yönelik Zihinsel Modellerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of this study is to reveal and compare the mental models of the students with diagnosed and undiagnosed gifted attending the fourth grade of elementary school for counting, estimation, naming, renaming, comparison, ...
Stem Eğitiminin Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Fen Kavramlarını Anlamalarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06)
The aim of this research was to examine the effects of STEM approach on students' conceptual understanding and scientific process skills in primary school science course and to determine the opinions of the students in the ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Covid-19 Pandemi Sürecinde Mesleki Yabancılaşma ve Tükenmişlik Düzeyleri Arasındaki İlişki
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The aim of the research is to examine the relationship between work alienation and burnout levels of preschool teachers during COVID-19 pandemic period. The research method is planned as the explanatory sequential mixed ...
Kapsayıcı Eğitim Uygulamalarının İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarısına Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-06-14)
The objective of the present research is to examine the effect that inclusive education practices make on the success achieved by 4th grade student’s in geometry field of mathematics course, and to determine opinions of ...
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Dışı Öğrenme Etkinliklerine Yönelik Öz-yeterlilik İnançları ve Uygulamaları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The purpose of this research is to investigate pre-school teachers’ self-efficacy beliefs on out of school activities and learning practices. The research has utilized exploratory mixed pattern method using both qualitative ...
Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğretmen Adaylarının Astronomi Konusundaki Kavramsal Anlamalarının Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
In this study, it was aimed to determine conceptual understandings of primary school teachers and primary school teacher candidates in basic astronomy topics. For this purpose, a quantitative research using a descriptive ...
Taşımalı ve Birleştirilmiş Sınıf Uygulaması Yapan İlkokullarda Akran Zorbalığı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
The main purpose of this research is to examine the experiences and thoughts of students attending multi-grade primary schools and students attending transported primary schools about peer bullying. In this research, which ...
Okul Öncesi Sınıflarında Özel Gereksinimli Çocukların Temsil Edilmesi: Bir Karma Yöntem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023)
This study, which investigates the representation of children with special needs in preschool classrooms, was carried out with an exploratory sequential mixed methods design. In the first qualitative phase, in-depth ...
Özel Gereksinimli ve Tipik Gelişen 0-6 Yaş Çocukların Ev Ortamlarının Kalitesini Yordayıcı Değişkenler
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2023-12-18)
The purpose of this study was to identify the variables that predict the quality of home environments of young children aged 0-6 years. The independent variables included mothers' socio-economic characteristics, parenting ...