Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKorkmaz, Hünkar
dc.contributor.authorDede, Okan
dc.date.accessioned2017-03-29T06:41:53Z
dc.date.available2017-03-29T06:41:53Z
dc.date.issued2017
dc.date.submitted2017-01-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3312
dc.description.abstractThe aim of the study is to reflect the opinions about leaner autonomy of the learners who study foreign languages and of the instructors teaching foreign languages in prep classes. In accordance with this aim, a school of foreign language at a university Turkey has been picked. The study group consists of 435 learners receiving education in the school of foreign languages and 49 instructors teaching English those students. Level system in the school where this study is carried out is used to teach English. This system includes A1, A2 and B1 classes. Each class lasts for 10 weeks and the learners succeeding in the exams related to four basic language skills at the end of the 10 weeks have a right to be qualified for the next class. In order to determine to what extent individuals at issue and the education have learner autonomy, this study was carried out with these students at B1 classes in the third term by taking the fact that they need education into consideration. Two tools were used to collect data in this study. On the purpose of obtaining valid data from the study, for learners, a survey and for instructors, interview were generated in order to evaluate their opinions about learner autonomy. All the opinions about learner autonomy were collected via these interviews. As a result of the study, it was concluded; • that when their skills on English language are investigated, learners’ extracurricular learning purposes, extracurricular activity selection, finding useful resources while learning, defining strengths and weaknesses on language learning, creating atmosphere to exercise English and skills for suitable methods for learning English are over the average, • that when the instructors are asked what learner autonomy is, commonly used words are responsibility, awareness, self-confidence, decision-making, risk-taking, activeness, willingness and independence, • that when the instructors are asked to assess their students’ learner autonomy, most of instructors express that their learners don’t have learner autonomy.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectÖğrenen özerkliğitr_TR
dc.titleÜniversite İngilizce Hazırlık Sınıflarında Öğrencilerin ve Okutmanların Öğrenen Özerkliği İle İlgili Görüşleritr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı üniversite hazırlık sınıflarında eğitim veren okutmanların yabancı dil öğretirken ve öğrenim gören öğrencilerin de yabancı dil öğrenirken öğrenen özerkliği ile ilgili düşüncelerini yansıtmaktır. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de yer alan bir devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu belirlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu söz konusu bu devlet üniversitesinin Yabancı Diller Yüksekokulu’nda eğitim alan 435 hazırlık sınıfı öğrencisi ve bu öğrencilerin İngilizce derslerine giren 49 okutman oluşturmaktadır. Bu araştırmanın yürütüldüğü Yabancı Diller Yüksekokulu’nda kur sistemi ile İngilizce öğretimi verilmektedir. Bu kurlar A1, A2 ve B1 kurlarından oluşmaktadır. Her kur ortalama 10 hafta sürmekte ve bu 10 hafta sonunda dört dil becerisiyle ilgili yapılan çalışmalar sonunda başarılı olan öğrenciler bir sonraki kura geçmeye hak kazanmaktadırlar. Verilen eğitimin veya söz konusu bireylerin ne derecede öğrenen özerkliğine sahip olduğunu tam anlamıyla belirleyebilmek amacıyla öğrencilerin belli bir süre eğitim almaları gerektiği düşünülerek araştırma son kur döneminde B1 kurunda öğrenim gören öğrencilerle gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada veri toplamak için iki araç kullanılmıştır. Yapılan araştırmanın geçerli bilgiler vermesi amacıyla öğrenciler için öğrenen özerkliğiyle ilgili düşüncelerini ölçmek amacıyla anket oluşturulmuş, okutmanlar için ise görüşme formları oluşturulmuş ve öğrenen özerkliği ile ilgili düşünceleri bu görüşme formları yardımıyla toplanmıştır. Araştırma sonunda; • Öğrenenlerin İngilizce dersine ilişkin becerilerine bakıldığında öğrenenlerin ders dışındaki öğrenme amaçlarını belirleme, ders dışı etkinlik seçimi, İngilizce öğrenirken faydalı olabilecek kaynaklar bulma, İngilizcedeki güçlü ve zayıf yönlerini tespit etme, İngilizceyi kullanabilecek ortamlar yaratma ve İngilizceyi öğrenirken kendilerine uygun yöntemler bulma becerilerinin orta düzeyin üstünde olduğu, • Okutmanlara öğrenen özerkliğinin ne olduğu sorulduğunda en sık kullanılan kelimelerin sorumluluk, farkındalık, özgüven, karar alma, risk alabilme, aktiflik ve istek ve bağımsızlık olduğu, • Öğrencilerinin öğrenen özerkliklerine ilişkin değerlendirme yapmaları istendiğinde, okutmanların büyük bir kısmı öğrencilerin çoğunluğunun öğrenen özerkliğine sahip olmadığını dile getirdiği görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleritr_TR
dc.contributor.authorIDTR39420tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster