Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorEmmungil Karaman, Serap
dc.contributor.authorSadegh Barenji, Nasim
dc.date.accessioned2017-01-30T11:34:49Z
dc.date.available2017-01-30T11:34:49Z
dc.date.issued2016-12-27
dc.date.submitted2016-12-27
dc.identifier.citationÖZGEÇMİŞ Kişisel Bilgiler Adı Soyadı : Nasim Sadegh Barenji Doğum Yeri Ve Tarihi : Tebriz, İran, 06. 09. 1987 Eğitim Durumu Lisans Öğrenimi : Nabi Akram Üniversitesi (Tebriz, İran) 2005-2009 Grafik Bölümü Yüksek Lisans : Hacettepe Üniversitesi (Ankara, İran) 2014-2016 Resim İletişim E- Posta Adresi : nasim.sadegh1366@gmail.com Tarih : 27 Aralık 2016tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3122
dc.description.abstractSADEGH BARENJİ, Nasim, Pregnancy and Baby İmage, post graduate thesis, Ankara, 2016. Maternal and maternal feelings, specific to motherhood, are the issues that affect all societies from the past to the present. These issues have been the foci of research topics in various fields such as art, as well as sociology, philosophy and psychology. Different artists and societies express the positive and negative emotions that the mother has experienced in her life and the volatile moods, in very different ways. Artist mothers who have lived through this process have expressed and kept their feelings in written diaries and have reached very rich interpretations in the field of visual arts as well. In the interpretations of the visual arts, the criticisms on women's rights and inequality, social status, their perception in a gender-based society, women's expectation from society, and generally pregnant women's images, are often reflected in social criticisms that sometimes reveal an unknown inner world from mother’s viewpoint.tr_TR
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER KABUL VE ONAY…………………………………..….…………………..….….…İ BİLDİRİM…………………………………………………………………..…....…..İİ ÖZET…………………………………………………………………..…….....….…İİİ ABSTRACT……………………………………………………………...…………...İV TEŞEKKÜR…………………………………………………………………………İX İÇİNDEKİLER……………………………………………………….……………...V GÖRSRLLER DİZİNİ……………………………………...…………………….…Vİ GİRİŞ……………………………………………………………………………….....1 1. BÖLÜM: ANNE VE BEBEK İMGESİ ...........................................................3 1.1. Anne Açısından Doğum öncesi, doğum ve doğum sonrası süreci sanatsal anlamda sorun edinen sanatçılar………………………………….…….…….....3 1.2.Annelik Günlükleri…………………………………………………….…...18 1.3.Edebiyatta Bilinç Akışı Tekniği ile Görsel Sanatlarda Rastlantısallık, Doğaçlama ve Otomatizm İlkesi İlişkisi……………………………………….19 2. BÖLÜM: MONOLOG “HER ŞEY O GÜNDEN BAŞLAR”……………….......25 2.1. O Gün………………………………………………………………….……25 2.2. Neden Çocuk Sahibi Olmak İstiyoruz?........................................................32 2.3. Ben Hamileyim Şoku!..................................................................................34 2.4. Anne Olmak İçin Geç Mi Kaldım?..............................................................34 2.5. Kız Mı Erkek Mi?.........................................................................................35 2.6. İsimi Ne Olsun Peki?....................................................................................37 2.7. Kısır Da Olabilirdim?...................................................................................38 2.8. Taşıyıcı Anneler………………………………………………..……………40 2.9. Güzel Olan Anneliği Kazanmak…………………………………………….41 2.10. Bende Her Kes Gibi Doğumdan Korkabilirim!........................................42 2.11. Hamileyken Boşanınca …………………………………………….…….44 2.12. Savaş Çocukları………………………………………………..…..……..45 2.13. Kürtajın Ağır Yükü……………………………………………..…….......47 2.14. Fahişe Anneler…………………………………………………...….........49 2.15. Zulümkar Doğan Anneler…………………………..………….……........50 2.16. Sanatçı Anne………………………………………………….…..…........52 3. BÖLÜM: RESİMSEL İÇ MONOLOGLAR....................................55 3.2. uygulamalar....................................................................................................62 SONUÇ……………………………………………………………………..………..81 KAYNAKÇA…………………………………………………………………..…….83 ÖZGEÇMİŞ………………………………………………………………………….85 GÖRSELLER DİZİNİ Görsel 1. Monica Sjoo, Doğum, 1968,............................................................................4 Görsel 2. Judy Chicago, Doğum Göz Yaşları, 1982………………………………..…. 5 Görsel 3. Paula Modersohn-Becker, Öz Portre, 1906…………………………………..6 Görsel 4. Frida Kahlo, Henry Ford Hastanesi, 1932/.......................................................7 Görsel 5. louise bourgeois, Femme Maison, 2004...........................................................9 Görsel 6. Louise Bourgeois, Dokuma Çocuk, 2002........................................................10 Görsel 7. Louise Bourgeois, Hamile Kadın ,2008...........................................................10 Görsel 8. Louise Bourgeois, Anne , 1999.......................................................................10 Görsel 9. Louise Bourgeoise, Bıcak Kadın, 2004...........................................................11 Görsel 10. Kiki Smith, Rahim, 1986...............................................................................12 Görsel 11. Kiki Smith, Omurga, 1990………………………………............................12 Görsel 12. Kiki Smith, Doğum, 2002………….............................................................13 Görsel 13. Niki De Saint Phalle, O- Katedral, 1966......................................................14 Görsel 14. Birgit Jürgenssen, Yuva, 1979......................................................................15 Görsel 15. Birgit Jürgenssen, 1979, Anne Anısı/ Memento Mori.................................15 Görsel 16. Canan Şenol, Çeşme, 2009…………………………………………….......16 Görsel 17. Canan Şenol, kibele, 2000…………………….............................................17 Görsel 18. Gül İlgaz, ben suçluyum, 2002……………………………….....................18 Görsel 19. Nasim Sadegh, Savaş, 2012……………………………..............................46 Görsel 20. Judy Chicago, Vajina, 1974………..............................................................57 Görsel 21. Georgia O’Keeffe, Siyah İris, 1926………….........................................57 Görsel 22. Kazimir Malevich, Beyaz Üstünde Beyaz, 1918………………….........59 Görsel 23. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………...............................62 Görsel 24. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………...............................63 Görsel 25. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………...............................64 Görsel 26. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………...............................65 Görsel 27. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016…………………………………….......66 Görsel 28. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………...............................67 Görsel 29. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………………………........68 Görsel 30. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………................................69 Görsel 31. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016……………………………………........70 Görsel 32. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016………………………………………....71 Görsel 33. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016…………………....................................72 Görsel 34. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016………………….....................................73 Görsel 35. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016…………………………………….....…74 Görsel 36. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016………………………………………......75 Görsel 37. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016.................................................................76 Görsel 38. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016.................................................................77 Görsel 39. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016.................................................................78 Görsel 40. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016.................................................................79 Görsel 41. Nasim Sadegh, Su Kesesi, 2016.................................................................80tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherGüzel Sanatlar Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/restrictedAccesstr_TR
dc.subjectGebeliktr_TR
dc.subjectAnne
dc.subjectBebek
dc.subjectİmge
dc.titleGebelik ve Bebek İmgesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetSADEGH BARENJİ, Nasim, Gebelik ve Bebek İmgesi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2016. Annelik ve anneliğe özgü duygular geçmişten günümüze bütün toplumları etkileyen konulardandır. Bu konular çeşitli dönemlerde, hem sanat alanında hem de sosyoloji, felsefe ve psikoloji gibi bilim dallarında araştırma malzemesi olmuştur. Annenin kendi içinde yaşadığı olumlu ve olumsuz duygular ve yansıttığı gelgitli ruh halleri, çeşitli toplumlar ve sanatçılar açısından çok farklı şekillerde anlamlandırılır ve ifade edilir. Bu süreci yaşamış olan sanatçı anneler, duygularını günlükler tutarak yazılı bir şekilde ifade ettikleri gibi görsel sanatlar alanında da çok zengin yorumlara ulaşmışlardır. Görsel sanatlar açısından ele alınan yorumlarda, kadınların hak ve eşitsizliği, toplumsal statüsü, toplumda algılanma biçimi, toplumsal cinsiyet, kadının toplumdan beklentileri vb. gibi sorgulamalarla, çoğunlukla toplumsal bir eleştirinin yansıtıldığı hamile kadın imgeleri zaman zaman bir anne açısından belirsizlik içeren bir iç dünyanın, somutlaştırılmış birer yansıması ortaya konulur.tr_TR
dc.contributor.departmentResimtr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster