Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Elektronik Kitaplarda Etkileşimli Resimleme Uygulamaları; Türk Söylencelerine Yönelik Bir Tasarım Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-02-23)
The power of illustration to narrate an information, text or event by itself has provided to be used in every era and culture. Even the surface, object or place of use has changed, it is given preference as a source, because ...
Okulöncesi Dönemi Resimli Çocuk Kitaplarında Mitolojik Öyküler Üzerinden Kavramların Anlatımı ve Bir Resimli Kitap Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Children's picture books are the most effective way to stimulate the child's sense perceptions in the preschool period, by providing the opportunity for visual reading. Concept development is important for the intellectual ...
Bilgisayar Oyunları Konsept Sanatında Kurgu ve Grafik Tasarım; Bir Konsept Sanatı Kitabı Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
It can be said that it emerged with the development and evolution of technology, but computer games have a great place in today's entertainment world, where they continue to develop. It is possible to come across examples ...
6 Yaş ve Üzeri Çocuk Kitapları için Sürdürülebilirlik Kavramı Çerçevesinde Bir Örnek Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-01-06)
Sustainability is a topic that has come to the fore in the world and in our country recently. The idea of a sustainable life, which includes the borders of the world and future generations, has become increasingly important. ...
Sürdürülebilir Grafik Tasarımda Dijitalleşme Süreci: Elden Mobil Uygulaması Arayüz Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
The development of technology, population growth, and increase in production and consumption caused by industrialization has brought environmental problems along with it. The reduction of resources and the deterioration ...
Bir Görsel Anlatı Yöntemi Olarak Çizgi Romanda Tasarım Sorunları ve Bir Çizgi Roman Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-06-30)
The purpose of this study is to define the terminology specific to comics, explain their working principles, identify design issues faced during the creation of one and offer possible solutions.
This research emerged upon ...
E-Kitaplarda Etki Ögesi Olarak Hareket ve Bir Uygulama Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
In this thesis titled ”The Movement As An Impact Factor In E-Books And A Proposed Implementation”, it is aimed to research electronic books, which are gaining more and more importance day by day with technological developments, ...
Sosyal Sorumluluk Projelerinde Empati Kavramı Çerçevesinde Hareketli Afiş Tasarımı Serisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-07-01)
Since the 1970s, when social and moral responsibilities in terms of design began to be defined and brought to the attention of designers, the ideas that the graphic designer should deal with social problems and design with ...
Tarihi Betimgelerden Hareketle Geliştirilen Karakter Tasarımlarının İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022-10-20)
Character designs can be used in animation studies, game designs, graphic novels, brand/mascot etc. in the context of visual communication design. It is a graphic design indicator that gains more and more importance in ...
Doğa Tarihi Müzelerindeki Bilgilendirme Tasarımlarının Grafik Tasarım ve Bilimsel Resimleme Bağlamında İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)
Museums are rich acculturalization and information spaces in terms of visitor diversity and visual narrative. The diversity and quality of museum exhibitions in terms of visual communication increases this richness and ...