Başlık için Grafik Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 158, listelenen: 16-35
-
Çağdaş Tasarımda Sayısal Kaligrafi Ve Deneysel Uygulama Çalışmaları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-10-06)Script, one of the most important inventions which mankind has invented, has passed many phases from past to present. Especially the script which is produced manually up to the late Middle Ages and included periodic and ... -
Çevrimiçi Haberlerde Kullanılan Etkileşimli Bilgilendirme Tasarımlarının Grafik Tasarım ve İşlev Sorunları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2024-01-05)The one-sided transmission process in traditional journalism has been transformed into a two-sided communication format and style with internet journalism. While different journalistic practices have emerged with the use ... -
Çikolata ve Gıda Ambalajı Tasarımında Resimlemenin Etkileri
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2017-07-04)ABSTRACT MOHAJJEL SHOJA Mina . effects of ıllustratıon on food and chocolate packagıng. Master Thesis. Ankara, 2017 In this study, the definition of the packaging and the historical process, what kind of changes took ... -
Çizgi Dizilerde Giriş Jeneriği Tasarımı Ve J.R.R Tolkien'in “Ham’li Çiftçi Giles” Öyküsü İçin Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Cartoons have been in our lives since the spread of television at home. Cartoons have been using opening titles since they were broadcast and transformed into their current format. It is necessary to know the basic ... -
Çizgi Romanda Anlatısal Dönüşüm ve Bir Hareketli Çizgi Roman Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-01-20)During the recorded date, comic has been seen as a popular mass media and consumption, the fact that it is basically a narrative type largely ignored and / or hidden. In this context, non-reproducible literature, comics, ... -
Çizgi Romanlarda Kadın Karakterlerin Nesneleştirilmesi Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme ve Bir Çizgi Roman Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2019)In the comic book, book and film scripts, female characters were criticized for writing in a feminist manner in accordance with the taste of the male viewer. In comics, female characters have always been at the forefront ... -
Çocuk Hastanelerinde Hasta Deneyimini Geliştirmeye Yönelik Etkileşimli Tasarım Kullanımı: Çocuk Dostu Etkileşimli Bir Görsel Tasarım Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)The hospital environment generally causes aggressive behaviors and anxiety in pediatric patients. Negative conditions, such as being forced to be in a foreign environment with anxious, tired and stressed people outside of ... -
Çocuk Kitabı Resimlemesinde Deneysel Malzeme Kullanımı : Okul Öncesi Çocuk Şarkılarını İçeren Bir Kitap Resimlemesi ve Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021)Books are regarded as an important element affecting the development of the child. İllustrated childrens books as game objects. She prepares her for life while enabling her to dream and think with books. The first artistic ... -
Çocuklara Yönelik Grafik Romanlarda Resimleme ve Tasarım Bağlamında Bir Bilim Kurgu Grafik Roman Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020-03)As Atatürk put it, “The greatest guide is science and knowledge” and an effective way for the society to adopt this guide for children, is for children to make science a part of their lives. In addition to the transfer of ... -
Çocuklara Yönelik Tablet Uygulamalarında Tasarım Yaklaşımları Ve Bir Mobil Uygulama Denemesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2018-06-07)Nowadays smartphones and tablets have become indispensable parts of human life. Children, like adults, spend a lot of time with these devices and use mobile devices in many areas of their lives. For this reason, mobile ... -
Çoklu Ortam Teknolojilerinin Kullanıldığı Sergileme Tasarımlarının İncelenmesi ve Bir Uygulama
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2024)Exhibition design is a multidisciplinary (disciplinary) field that expresses the processes of creating interesting environments carried out in line with the necessity of presenting works of art, products and/or information ... -
Devasa Çok Oyunculu Çevrimiçi Rol Yapma Oyunlarında Mekân Tasarımı ve Uygulama Sorunları
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2015)Massively Multiplayer Online Role-Playing Games (MMORPG) which are taken the first steps by sending and receiving data via network system of computers and this system’s utilization of video games are one of the most appealing ... -
Dezavantajlı Alanlarda Farkındalık Yaratıcı Bir Unsur Olarak Animasyonun Kullanımı ve Bir Kısa Film Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2020)Although disadvantaged areas are subject that has been studied in many interdisciplinary fields, the literature that produced in the field of fine arts is not frequently encountered. However, both in the campaign processes ... -
Dijital Dönüşüm Çağında Değişen Grafik Tasarım Süreci: Akıllı Saatler İçin Grafiksel Kullanıcı Arayüz Tasarımı
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2024-05-17)The human-computer interaction that emerged with the 3rd Industrial Revolution has been instrumental in taking graphic design to a higher level in its usable areas. Portable information technology, which started with the ... -
Dil Deformasyonunun İletişime Etkisi ve Toplumsal Bilinç Kazandırmaya Yönelik Görsel Çözüm Önerileri
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2021-03-03)Teknolojinin gelişmesi ile uluslar birbiriyle daha fazla iletişim kurabilir hale gelmiştir. İnternet kullanımının da aktif olduğu günümüzde toplumlar arası hızlı erişim önem kazanmış ve kolaylaşmıştır. Bu erişim ile ... -
Disney ve Miyazaki Canlandırmalarında Kullanılan Korku Göstergelerinin Biçim ve İçerik Açısından İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2023-04-02)Animation studies are very important art and design applications used in education and training processes, in cinema, in playgrounds, and in the expression of objects, phenomena, developments, life processes, etc. that ... -
Doğa Tarihi Müzelerindeki Bilgilendirme Tasarımlarının Grafik Tasarım ve Bilimsel Resimleme Bağlamında İncelenmesi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Museums are rich acculturalization and information spaces in terms of visitor diversity and visual narrative. The diversity and quality of museum exhibitions in terms of visual communication increases this richness and ... -
E-Kitaplarda Etki Ögesi Olarak Hareket ve Bir Uygulama Önerisi
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)In this thesis titled ”The Movement As An Impact Factor In E-Books And A Proposed Implementation”, it is aimed to research electronic books, which are gaining more and more importance day by day with technological developments, ... -
E-Öğrenme Uygulamalarında Animasyon Kullanımı ve Temel Hentbol Oyun Kurallarını Anlatan Bir Animasyon Uygulaması
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2013)E-learning applications, has emerged and evolved on the basis of technological developments. In this regard, the e-learning applications, have a structure that is constantly evolving and renewing itself. Nowadays, a key ... -
Edebiyat Metinlerinin Canlandırma Sinemasına Uyarlanması ve Bir Uygulama Örneği
(Güzel Sanatlar Enstitüsü, 2022)Animation has been used in a variety of disciplines such as games, cinema, advertising and healthcare, with the contribution of developing technology and has become a prominent technique in the cinema industry. The appearance ...