Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKöseoğlu, Pınar
dc.contributor.authorMercan, Gamze
dc.date.accessioned2017-01-30T09:32:45Z
dc.date.available2017-01-30T09:32:45Z
dc.date.issued2017-01-25
dc.date.submitted2016-12-27
dc.identifier.citationMercan, G. (2016). Biyoloji öğretmen adaylarının yakın çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri: Ankara ili örneği.(Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi), Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/3118
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the level of awareness of the trees in the environment of the students who are studying at Hacettepe and Gazi Universities Biology Education Department. The sample of the research is composed of 168 (155 female, 13 male) students studying at Biology Education Department in Hacettepe and Gazi Universities in 2015-2016 education year. Both qualitative and quantitative analysis techniques were used in the study. In order to collect the data, the given Tree Diagnostic Test was developed by taking the opinions of the experts in the field of tree species that the students will encounter the most in their surroundings. In addition, these tests were conducted with a questionnaire consisting of two open-ended questions with the aim of supporting and explaining the data. Qualitative data obtained with the study were analyzed with the MAXQDA Program and quantitative data with the SPSS 23 Packet Program. According to the result obtained in the two-part measurement means, The result was that the level of recognition of many of the trees in the environment of the students studying in Biology Education Department was low. It was determined that the recognition levels of the trees in the pine species were higher than the others in the trees given to the students in the Tree Identification Test given by the students. However, according to the findings obtained without research; It has become clear that students are not at the expected level of recognizing the trees in their surroundings.tr_TR
dc.description.tableofcontentsKABUL ve ONAY ii YAYIMLAMA VE FİKRİ MÜLKİYET HAKLARI BEYANI……………………….iii ETİK BEYANNAMESİ iv TEŞEKKÜR v ÖZ………………. viii ABSTRACT………………. ix İÇİNDEKİLER x TABLOLAR DİZİNİ xii SİMGELER VE KISALTMALAR DİZİNİ .xiii 1. GİRİŞ…………………………………… 1 1.1. Problem Durumu 3 1.2. Araştırmanın Amacı ve Önemi: 3 1.3. Problem Cümlesi: 4 1.3.1. Alt Problemler: 4 1.4. Sayıltılar: 6 1.5. Sınırlılıklar: 6 1.6. Tanımlar: 6 1.7. Araştırmanın Kuramsal Temeli 9 A. Çevre Kavramı ve Önemi 9 B. Çevre Eğitiminin Önemi ve Türkiye 10 C. Çevresel Farkındalık 12 D. Biyolojik Çeşitliliğin Önemi 14 E. Çevresel Farkındalık 15 F. Biyolojik Çeşitlilik Eğitimi ve Korunması 17 2. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR 20 3. YÖNTEM 25 3.1. Araştırmanın Yöntemi 25 3.2. Çalışma Grubu 25 3.3. Veri Toplama Araçları 26 3.3.1. Verilen Ağacı Tanıma Testi……………………………………….26 3.3.2. Anket………………………………………………………………...34 3.3.3. Veri Toplama Araçlarının Uygulanışı……………………………………………………………….....34 3.4. Araştırmanın İç ve Dış Geçerliği 36 3.4.1. Araştırmanın İç Geçerliği 36 3.4.2. Araştırmanın Dış Geçerliği 37 4. BULGULAR VE TARTIŞMA 38 4.1. Öğrencilerin Çevrelerinde Bulunan Ağaçları Tanıma Düzeylerine İlişkin Elde Edilen Bulgular 39 4.2. Alt Problemlere İlişkin Elde Edilen Bulgular 46 5. SONUÇ ve ÖNERİLER 52 5.1. Sonuçlar 52 5.2. Öneriler 57 5.2.1. Araştırmaya Dönük Öneriler 58 5.2.2. Uygulamaya Dönük Öneriler 58 KAYNAKÇA 59 EKLER DİZİNİ 65 EK 1. ETİK KURUL ONAY BİLDİRİMİ 66 EK 2. VERİLEN AĞACI TANI TESTİ 67 EK 3. ANKET 93 EK 4. ORJİNALLİK RAPORU 94 ÖZGEÇMİŞ 97 TABLOLAR DİZİNİ Tablo 3.1.: Ağaçların Türkiye’de Bulunduğu Yerler Ve Bazı Özellikleri 28 Tablo 4.1.:Örnekleme giren öğrencilerin genel özelliklerini belirlemek amacıyla hazırlanan sorulara ilişkin elde edilen frekans dağılımları 38 Tablo 4.2.: Ağaçların En Fazla Tespit Edilenden En Az Tespit Edilene Doğru Sıralanışına Ait Yüzde ve Frekans Oranları 39 Tablo 4.3.: Öğrencilerin Ağaçlara Verdikleri Farklı İsimler 41 Tablo 4.4.:Burada Bulunmayan, Sizin Bildiğiniz Ağaç Türleri Hangileridir? Sorusundan Elde Edilen Bulgular, Öğrencilerin Yazdığı Ağaç Türleri 41 Tablo 4.5.:Ağaçları Tanımanız sizin için neden önemlidir? Sorusundan Elde Edilen Bulgular Tablo 4.6.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Baba Mesleklerine Göre Sonuçları 44 Tablo 4.6.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanları 44 Tablo 4.7.: Ağaçları Tanımanız sizin için neden önemlidir? Sorusundan Elde Edilen Bulgular 44 Tablo 4.8.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Baba Mesleklerine Göre Sonuçları 46 Tablo 4.9.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Anne İş Durumlarına Göre Sonuçları 47 Tablo 4.10.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Sınıflara Göre Sonuçları 47 Tablo 4.11: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Yaşadıkları Yere Göre Sonuçları 48 Tablo 4.12.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Sistematik Botanik Dersi Alıp Almadıklarına Göre Sonuçları 49 Tablo 4.13.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Ağaçların En Önemli Yararı Sorusuna Göre Sonuçları 49 Tablo 4.14.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Ormanda Dolaşarak Farklı Ağaç Türlerini Keşfetmek Bana Çok Çekici Geliyor Sorusuna Göre Sonuçları 50 Tablo 4.15.: Araştırmaya Katılan Öğrencilerin Ağaç Tanıma Puanlarının Doğada Vakit Geçirmektense Tabletten/Cep Telefonundan Oyun Oynamayı Tercih Ederim Sorusuna Göre Sonuçları 51tr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectEnvironmental educationtr_TR
dc.subjectAğaç
dc.subjectÇevre bilinci
dc.subjectÇevre
dc.subjectÇevre eğitimi
dc.subjectTree
dc.subjectEnvironmental awareness
dc.subjectEnvironment
dc.titleBiyoloji Öğretmen Adaylarının Yakın Çevrelerindeki Ağaçları Tanıma Düzeyleri: Ankara İli Örneğitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu araştırmanın amacı, Hacettepe ve Gazi Üniversiteleri’nin Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin çevrelerinde bulunan ağaçlara yönelik farkındalık düzeylerini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Hacettepe ve Gazi Üniversiteleri’nde Biyoloji Eğitimi Anabilim Dal’ında öğrenim gören toplam 168 (155 Kadın, 13 Erkek) öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada hem nitel hem de nicel analiz teknikleri kullanılmıştır. Veri toplamak amacıyla öğrencilerin çevrelerinde en çok karşılaşabilecekleri ağaç türleri alan uzmanlarının görüşleri alınarak Verilen Ağacı Tanı Testi geliştirilmiştir. Ayrıca bu testleri verileri hem desteklemek hem de açıklamak amacı ile iki açık uçlu sorudan oluşan anket çalışması yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen nitel veriler MAXQDA Programı ile nicel veriler ise SPSS 23 Paket Programı ile analiz edilmiştir. İki kısımdan oluşan ölçme aracı sonucunda elde edilen verilere göre; Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin çevrelerindeki birçok ağacı tanıma düzeylerinin düşük olduğu sonucu ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin Verilen Ağacı Tanıma Testi’nde yer alan ağaçlardan çam türündeki ağaçları tanıma düzeylerinin diğerlerine göre daha yüksek olduğu saptanmıştır. Ancak araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin çevrelerindeki ağaçları tanıma düzeyleri beklenilen düzeyde olmadığı ortaya çıkmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentOrta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimitr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster