Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAltay, İsmail Fırat
dc.contributor.authorVarol, Miray
dc.date.accessioned2023-02-27T05:59:26Z
dc.date.issued2023
dc.date.submitted2023-01-31
dc.identifier.citationVAROL, M. (2023). Developing intercultural communicative competence (ICC) based curriculum for tourism guidance departmentstr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29422
dc.description.abstractIntercultural communicative competence refers to the ability to interact with people from different cultures using a common language, in this case English. Culture has been incorporated in EFL courses to develop intercultural competence among L2 speakers of English. However, in ESP courses the integration of intercultural communicative competence is neglected due to various reasons. Among these reasons, the lack of a course curriculum specifically developed for the related profession, instructors’ lack of knowledge and skills in subject area or language teaching pedagogy and lack of instructional materials that incorporate ICC could be listed. On the other hand, professions such as tourist guiding requires ICC more than other fields because tourist guides are constantly are subject to intercultural encounters. But, it is one of the fields where ICC is not emphasized sufficiently. Therefore, the main purpose of this study is to develop an ICC-based ESP course curriculum for tourist guiding bachelor’s degree program students at Sinop University in Türkiye. To achieve this goal, a mixed-method approach was adopted as a research approach. Data were collected through ICC questionnaire, semi structured interviews with students and instructors, and a document analysis during the needs assessment stage. The findings obtained from piloting phase yielded the conclusion that the suggested course curriculum is appropriate for the target learners and it can benefit the development of ICC in ESP courses.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİntercultural communicative competencetr_TR
dc.subjectİntercultural competencetr_TR
dc.subjectCulture teachingtr_TR
dc.subjectEnglish for specific purposestr_TR
dc.subject.lcshİngiliz dilitr_TR
dc.titleDeveloping Intercultural Communicative Competence (ICC) Based Curriculum For Tourism Guidance Departmentstr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetKültürlerarası iletişim yeterliliği, farklı kültürlerden insanlarla ortak bir dil yani İngilizce kullanarak etkileşim kurma becerisini ifade eder. Kültürlerarası elementler kültürlerarası iletişim yetkinliği (ICC) kazandırmak için İngilizce derslerine dâhil edilmektedir. Ancak, Mesleki İngilizce gibi Özel Amaçlar için İngilizce (ESP) derslerinin müfredatına uluslararası iletişimsel yeterliliğinin çeşitli nedenlerle entegre edilmediği görülmektedir. Bu nedenler arasında ilgili mesleğe özel olarak hazırlanmış bir ESP müfredatının olmaması, öğretim elemanlarının konu alanı veya dil öğretimi pedagojisi gibi bilgi ve beceri eksiklikleri ile ICC içeren öğretim materyallerinin eksikliği sayılabilir. Öte yandan, turist rehberliği gibi meslekler, diğer alanlara kıyasla ICC’nin daha fazla vurgulanması gerekir çünkü turist rehberleri işleri gereği sıklıkla kültürlerarası etkileşimlerde bulunmak zorundadır. Ancak, buna rağmen turist rehberliği programları ESP derslerinde ICC yeterince vurgulanmamaktadır. Bu nedenle, bu çalışmanın temel amacı, Sinop Üniversitesi turizm rehberliği mesleki İngilizce (ESP) dersleri için ICC’yi temel alan bir müfredat geliştirmektir. Bu amaca ulaşmak için araştırma yaklaşımı olarak karma yöntem benimsenmiştir. ICC anketi, öğrenciler ve öğretim elemanları ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşmeler ve son olarak doküman analizi yöntemiyle toplanan veriler müfredatın geliştirilmesi sürecinde kullanılmıştır. Pilot uygulama aşamasından elde edilen bulgular, önerilen müfredatın hedef grup için uygun olduğu ve Mesleki İngilizce derslerinde kültürlerarası iletişim becerilerinin kazandırılmasında fayda sağlayabileceği sonucuna varılmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimitr_TR
dc.embargo.terms6 aytr_TR
dc.embargo.lift2023-09-01T05:59:26Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster