Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBencik Kangal, Saniye
dc.contributor.authorToprak, Deniz
dc.date.accessioned2023-01-10T08:10:33Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-12-19
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/29173
dc.description.abstractIt is aimed to evaluate the perspectives of story books. It was planned to include parents who have awareness of reading culture in the study, so the participants who followed the Instagram page named Kütüp-Anne Platform formed the sample group. The online link of the study was created by transferring the Perspectives of Parents with 36-72 Months Child Parents' Perspectives on Illustrated Story Books prepared by the researcher to Google Forms. An announcement was made to the target audience by sharing them in the post and story sections of the link Kütüp-Anne Platform instagram page. In the form, the parents' perspectives were arranged as pragmatic, aesthetic, both pragmatic and aesthetic, and preference/no answer. SPSS 26.0 package program was used in the statistical analysis of the collected data, and it was analyzed with the Chi-Square Test statistic. Post hoc power analysis was performed to calculate the effect size of the study, and Cramer V coefficient was taken into account during the analysis process. The evaluations show that parents see reading as a beneficial action, but they care about making the reading process enjoyable and pleasurable, so they guide their children in this regard. It was emphasized by the literature review that the current variables emphasized in the literature and used in the study shape the cognitions of parents, and that these cognitions greatly affect the acquisition of reading culture, and it was evaluated with the findings of the study. The fact that the participants pragmatically determine the book topics they prefer and the topic preferences in picture story books also indicates the importance of parent cognition. In many variables, the importance of parents' attitudes and behaviors was underlined, and the importance of making sense of parental cognitions in future studies and intervention programs was emphasized.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectçocuk edebiyatıtr_TR
dc.subjectçocuk kitaplarıtr_TR
dc.subjectresimli öykü kitaplarıtr_TR
dc.subjectebeveyn bilişleritr_TR
dc.subjectebeveynlerin resimli öykü kitabı tercihleritr_TR
dc.title36-72 Ay Aralığında Çocuk Sahibi Olan Ebeveynlerin Resimli Öykü Kitaplarına Bakış Açılarının İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada 36-72 ay çocuk sahibi olan ebeveynlerin resimli öykü kitaplarına bakış açılarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya okuma kültürü farkındalığına sahip ebeveynlerin dahil edilmesi planlanmış, bu nedenle Kütüp-Anne Platformu isimli instagram sayfasını takip eden katılımcılar örneklem grubunu oluşturmuştur. Araştırmacı tarafından hazırlanan 36-72 Ay Çocuk Sahibi Ebeveynlerin Resimli Öykü Kitaplarına Bakış Açılarının İncelenmesi Formu Google Formlar’a aktarılarak çalışmanın çevrimiçi bağlantısı oluşturulmuştur. Bağlantı Kütüp-Anne Platformu instagram sayfasında gönderi ve hikaye kısımlarında paylaşılarak hedef kitleye duyuru yapılmıştır. Formda ebeveynlerin bakış açıları pragmatik, estetik, hem pragmatik hem estetik ve tercih/cevap yok şeklinde düzenlenmiştir. Toplanan verilerin istatistiksel analizinde SPSS 26.0 paket programı kullanılmış, Ki-Kare Test istatistiği ile incelenmiştir. Çalışmanın etki büyüklüğünün hesaplanması amacıyla Post hoc power analizi yapılmış, analiz sürecinde ise Cramer V katsayısı dikkate alınmıştır. Yapılan değerlendirmeler ebeveynlerin kitap okumayı faydalı bir eylem olarak gördüğünü, fakat okuma sürecinin zevkli ve keyifli geçmesini önemsediklerini dolayısıyla da çocuklarına bu konuda rehberlik ettiklerini göstermektedir. Literatürde vurgulanan ve çalışmada kullanılan mevcut değişkenlerin ebeveynlerin bilişlerini şekillendirdiği, bu bilişlerin de okuma kültürünün kazanımına büyük oranda etki ettiği literatür taramasıyla vurgulanmış, çalışmanın bulgularıyla değerlendirilmiştir. Katılımcıların tercih ettiği kitap konuları ile resimli öykü kitaplarında konu tercihlerini pragmatik olarak belirlemeleri de ebeveyn bilişlerinin önemini belirtmektedir. Birçok değişkende ebeveynin tutum ve davranışının öneminin altı çizilmiş, ilerleyen dönemlerde yapılacak çalışma ve müdahale programlarında ebeveyn bilişlerini anlamlandırmanın önemi vurgulanmıştır.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-10T08:10:33Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster