Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYildirim, Boratr_TR
dc.contributor.authorÇetin, Muzaffertr_TR
dc.date.accessioned2015-10-15T08:57:06Z
dc.date.available2015-10-15T08:57:06Z
dc.date.issued2014tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/2867
dc.description.abstractIn this thesis, structural design and analysis of a composite overwrapped pressure vessel (COPV) used in satellite propulsion system is presented. The aim is also design a composite tank lighter than all-metal fuel tanks having the same volume. Moreover, necessary design stages have been revealed for similar composite overwrapped pressure vessels. The finite element analysis software, ANSYS is used to perform stress-strain analysis of both metal and composite parts, determine the optimum winding angle, tank autofrettage, modal and random vibration analysis, fracture and fatigue analysis for the metal liner to obtain numerical results.Tsai-Hill, Tsai-Wu and Hashin theories have been implemented to detect various failure modes of the composite part.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherFen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectSsfilament windingtr_TR
dc.titleUzay Uygulamalarında Kullanılan Kompozit Sargılı Basınçlı Bir Tankın Yapısal Tasarımı ve Analizitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.callno2014/1350tr_TR
dc.contributor.departmentoldMakine Mühendisliğitr_TR
dc.description.ozetBu tez çalışmasında, uzay alanında uydu itki sisteminde kullanılacak olan kompozit sarımlı basınçlı bir yakıt tankının mekanik tasarımı ve yapısal analizinin yapılması amaçlanmıştır. Bu yakıt tankının tasarım aşamalarında, aynı hacme sahip tamamen metal malzemelerden üretilmiş yakıt tanklarına göre daha hafif olmasına dikkat edilmiştir. Ayrıca benzeri kompozit yakıt tankları için gerekli tasarım aşamaları da ortaya konmuştur. Yapılan sonlu elemanlar analizlerinde ANSYS yazılımı kullanılmış, bu yazılım ile tankı oluşturan metal ve kompozit kısımların gerilim-gerinim analizleri, kompozit sarım için en uygun fiber açısının belirlenmesi, otofretaj (autofrettage), modal ve rastgele titreşim analizleri, metal astarda oluşabilecek çatlak senaryoları ve yorulma analizleri gerçekleştirilerek sayısal sonuçlar elde edilmiştir. Kompozit yapıda oluşabilecek hasarı belirlemek için ise, yaygın olarak kullanılan Tsai-Hill, Tsai-Wu ve Hashin teorileri dikkate alınmıştır.tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster