Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇetin, Zeynep
dc.contributor.authorArslan, Rabia Cemre
dc.date.accessioned2023-01-04T08:46:15Z
dc.date.issued2022-12
dc.date.submitted2022-12-23
dc.identifier.citationArslan, R. C. 4-6 Yaş Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Teknoloji ve Teknolojik Cihaz Kullanımlarıyla Annelerinin Medya Aracılıklarına Göre Öz-Düzenleme Becerilerinin İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı Yüksek Lisans Tezi, Ankara, 2022.tr_TR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/28564
dc.description.abstractThis study was carried out in 2020-2021 with 200 mothers who have pre-school children aged 4-6 years and 4-6 years old preschool trends, use of technology and technological devices and self-regulation according to parent media mediation. The research was conducted as a descriptive study in which the relational survey model, one of the quantitative research methods, was used. The Early Childhood Employer Media Mediation Scale (ECEMAO) and the Self-regulation Skills Scale for 4-6 Years-Old Children (Mother Form) were used in the study. The data obtained from the participants were analyzed using the SPSS 25.0 Package Program. While evaluating the data, statistical methods and reliability analyzes were made. When comparing comparisons with normal distributions, t-test was used for two groups, when comparing more than two independent groups, a single point of view variance analysis was performed, and Bonferroni analysis was used to understand which group the difference consisted of. While the numerical variables were tested with the Pearson scale, the values obtained were interpreted according to the 0.05 interpretation level. According to the research results; It was found that the use of technology, maintaining parental media mediation according to reproductive and reproductive ages did not differ according to sibling point of view. According to the mothers' occupations, monthly income and being a model in media use; There are differences in the use of technological devices according to the most frequently used technological devices, lifespan and duration, which are consumed as limitations in the limits of self-regulation. Finally, it has been determined that there is a positive purposeful relationship between parental media mediation and self-regulation, attention, working memory, inhibitory control emotions, and enhancements in ECEMAO.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherSağlık Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectteknolojitr_TR
dc.subjectokul öncesitr_TR
dc.subjectöz-düzenlemetr_TR
dc.subjectebeveyn medya aracılığıtr_TR
dc.subjectannetr_TR
dc.subject.lcshBilgi kaynaklarıtr_TR
dc.title4-6 Yaş Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Teknoloji ve Teknolojik Cihaz Kullanımlarıyla Annelerinin Medya Aracılıklarına Göre Öz-Düzenleme Becerilerinin İncelenmesitr_TR
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışma 2020-2021 yılı içerisinde 4-6 yaşlarında okul öncesi dönem çocuğa sahip 200 anne ile 4-6 yaş okul öncesi dönem çocuklarının, teknoloji ve teknolojik cihaz kullanımlarıyla ebeveyn medya aracılıklarına göre öz-düzenleme becerilerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışma olarak yapılmıştır. Araştırmada Erken Çocukluk Ebeveyn Medya Aracılık Ölçeği (EÇEMAÖ) ve 4-6 Yaş Çocuklarına Yönelik Öz-Düzenleme Becerileri Ölçeği (Anne Formu) kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS 25.0 Paket Programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verileri değerlendirirken tanımlayıcı istatististik metotları, güvenirlik analizleri yapılmıştır. Normal dağılıma sahip veriler karşılaştırılırken bağımsız iki grup için t testi, ikiden fazla bağımsız grup karşılaştırılırken tek yönlü varyans analizi yapılmış, farkın hangi gruptan meydana geldiğini anlamak için de Bonferroni analizi yapılmıştır. Numerik değişkenler Pearson korelasyonu ile test edilirken, elde edilen değerlerin anlamlı olup olmadığı 0,05 anlamlılık düzeyine göre yorumlanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; teknoloji kullanımının, cinsiyet ve çocukların yaşlarına göre ebeveyn medya aracılığını etkilediği, kardeş sayısına göre değişim göstermediği bulunmuştur. Annelerin mesleklerine, aylık gelirlerine ve medya kullanımında model olmalarına göre medya aracılıklarında; çocuklarının kullandığı teknolojik cihazlara, en sık kullandığı teknolojik cihaza, kullanım sıklığı ve süresine göre de öz-düzenleme becerilerinde istatistiksel olarak anlamlı farklar bulunmaktadır. Son olarak EÇEMAÖ’de bahsedilen ebeveyn medya aracılıkları ile öz-düzenlemenin dikkat, çalışma belleği, engelleyici kontrol duygu ve davranış becerileri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.tr_TR
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimitr_TR
dc.embargo.termsAcik erisimtr_TR
dc.embargo.lift2023-01-04T08:46:16Z
dc.fundingYoktr_TR
dc.subtypelearning objecttr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster