Search
Now showing items 1-6 of 6
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Uygulanan Sınıf İçi Etkinliklerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Classroom activities are designed and implemented in classrooms to develop students' language skills in the process of foreign language education. Especially in recent years, it has been observed that teachers have given ...
Avrupa Ortak Öneriler Çerçevesi Bağlamında Okuma Kazanımlarının (B1 Düzeyi) Ders Kitaplarındaki Görünümü
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
Language learning areas are scaled as A1, A2, B1, B2, C1, C2 and language competencies are defined in Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment which was prepared for standardizing ...
Türkçe, İngilizce ve Almanca Yabancı Dil Öğretimi Kitaplarının Konuşma Etkinlikleri Bakımından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study focuses on speaking activities in teaching materials in foreign language teaching. While reading, listening, speaking and writing skills are equally important in language teaching, speaking is regarded as the ...
Web 2.0 Uygulamalarının Türkçe Dersinde Motivasyona ve Başarıya Etkisi: Kahoot Örneği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
This study aims to analyze the impact of Kahoot, a tool of Web 2.0 on motivation and success in the Turkish course. The study group of this research using an experimental design of preliminary-final control groups consists ...
Türkçe Ders Kitaplarındaki Bilişsel ve Üstbilişsel İşlevler Üzerine Bir Değerlendirme
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)
The aim of this study is to determine the cognitive and metacognitive functions of the Turkish textbooks and to reveal the teachers' perception of these functions. The research has been prepared with a multi-case pattern ...
Türkçe Öğretiminde Kişiselleştirilmiş Metin Kullanımının Öğrenci Başarısına Etkisi: Sıfatların Öğretimi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020)
The aim of this study is to determine the effects on the students’ achievement by a personalized text designed to teach adjectives in Turkish teaching. For this purpose, 56 students from the 6th grade level which were ...