Ara
Toplam kayıt 10, listelenen: 1-10
Kanıt Yapma Sürecinin Habermas Akılcı Davranış Modeli İle Analizi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Habermas’ construct of rational behaviour is one of the means whose adaptation is made with the aim of determining the difficulties learners go through in the process of proof and arranging the proof teaching to reduce ...
Fen ve Biyoloji Öğretmen Adaylarının Arkebakteri, Bakteri ve Protista Âlemleri Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Kavram Yanılgıları
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-07-24)
This study aimed to reveal knowledge levels and the misconceptions of preservice science and biology teachers about archaeabacteria, bacteria and protista kingdoms. In this context, pre-service science and biology teachers’ ...
Lise Öğrencilerinin Sürtünme Kuvveti, İvme ve Eylemsizlik Kavramlarıyla İlgili Bilişsel Yapılarının Araştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
This study aims to determine high school students’ cognitive structures in relation to the concepts of “force of friction”, “acceleration” and inertia”- which are among the basic concepts of mechanics. The participants ...
Özdüzenleyici Bilişsel Stratejilerle Zenginleştirilmiş 7e Öğrenme Modelinin Öğrencilerin Enerji Konusundaki Başarılarına ve Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to investigate the effects of 7E learning model enriched with self-regulated cognitive strategies and also the effects of the 7E learning model on the performance of 9th grade students in the ...
Biyoloji Öğretmenlerinin Beyin İşlevlerine İlişkin Doğru Bilinen Yanlışlarının (Nöromitlerinin) Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
As a result of advances in medicine and neurology, neuroscience is an important research area in the literature. In the area of neuroscience education, which is a disciplinary science branch, it has attracted the attention ...
Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Alan Ve Manyetik Alan İle İlgili Zihinsel Modelleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
Within the scope of this study, 22 pre-service physics teachers were selected using maximum variation sampling method and then mental models of these students were determined about electric and magnetic field concepts. In ...
Matematik Öğretmenliği İle Matematik Bölümü Programlarının Karşılaştırılması Ve Yeterlilikler Çerçevesinde Öğrenci Görüşleri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The aim of this study is to compare Mathematics Teacher Training Programs (4 years) and Bachelor of Mathematics Programs. In Turkey, there are 13 universities having Faculty of Education that grows Mathematics teachers, ...
Matematik Dersinde Kullanılan Öğretimsel Görevlerin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
The purpose of this study is to evaluate the different types of tasks in the literature in terms of succes, difficulty, appropriateness of tasks, choice of tasks, contribution to personal and social development of students, ...
Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin TIMSS 2015 Matematik Başarılarının Bilişsel Tanı Modeli ile İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)
This research was conducted with the aim of determining the learning deficits and
areas that are weak and strong in the mathematics of the eighth grade students. In
this context, it has also been examined whether there ...
Lys Matematik Sorularının Ve 11-12. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Dil-İçerik Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11)
In this study, 11th and 12th grade advanced mathematics textbooks and 2017
Undergraduate Placement Exam (LYS) mathematics questions were examined in
terms of language, content and word frequency. In the study, a mixed ...