Ara
Toplam kayıt 6, listelenen: 1-6
Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Çözeltiler Konusunda Başarısına ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Within the scope of Solutions as a course topic, this study aims to examine the impact of laboratory applications which are designed by adopting Argumentation-Based Science Learning (ABSL) approach on pre-service teachers ...
Çoklu Zeka Kuramına Dayalı Öğretimin Öğrencilerin Fizik Başarısına ve Fizik Dersine İlişkin Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
The main purpose of this study was to compare the effectiveness of multiple intelligences based instruction over traditionally designed instruction on ninth grade students achievement in the unit of force and motion and ...
Lise Modern Fizik Konularının İki Farklı Öğretim Programına Göre Öğrenilme Durumlarının Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
In the present study, the effects of teaching modern physics subjects with two different physics course books on students achievement, problem solving skills and attitudes were investigated. One of these books was written ...
Ortaöğretim Biyoloji Öğretimi Programının Yaban Hayatı Bileşenleri Açısından Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
The main purpose of this study was to determine the presentation, situation andadequacy of wildlife component in secondary school biology curricula and 9, 10,11 and 12. classes biology textbooks in terms of images and ...
Dokuzuncu Sınıflarda Enerji Konusunun Öğretimi Üzerine Bir Durum Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
In this study, it was aimed to describe the way that energy is taught as a topic in Grade 9 at secondary schools. Due to the purpose of the study, which involves a detailed description of the current situation, a descriptive ...
Ortaöğretimde Sağlık Okuryazarlığı
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)
Objective of this study is to determine the health literacy level of students who are attending to secondary education and their attitudes against health literacy and evaluating biology and medical knowledge books with ...