Başlık için İlköğretim Bölümü Tez Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 186, listelenen: 62-81
-
Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Sürdürülebilir Davranışlarının Planlanmış Davranış Teorisi Temelinde Değerlendirilmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)With the help of Theory of Planned Behaviour, which is a social-psychology theory, is possible to predict whether a behaviour occurs or not. According to theory “Intention”, that is directly related to “Behaviour”, is ... -
Fen Bilimleri Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)Purpose of the research to examine the intentions of safe science using the Planned Behavior Theory of science and teacher candidates. The research was carried out in five geographical regions of Turkey (Central Anatolia ... -
Fen Teknoloji Mühendislik ve Matematik Etkinliklerinin Ortaokul Öğrencileri Üzerindeki Etkileri
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)In today’s economic development of the country determined by technological developments, it is very important to grow engineers and specialist in science of the future and to generalize technology literacy. Science-Techn ... -
Fen ve Teknoloji Dersi 7. Sınıf Ders Kitabı ve Öğretmen Kılavuz Kitabının Laboratuvar Kullanım Tekniği Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014)This study; examined which is made for the purpose of analyzing 7th Grade Science and Technology Textbook and Teacher s Guide Book in terms of laboratory usage technique; MEB Publications 7th Grade Science and Technology ... -
Fen ve Teknoloji Dersinde Belgesel Kullanılmasının 8. Sınıf Öğrencilerinin Hücre İle Kuvvet Konularındaki Başarılarına ve Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The present study investigated the influence of using documentary movies in 8th gradestudents achievements in the areas of Cell Division and Heredity and Force andMotion and on their views about the nature of science. ... -
Fen ve Teknoloji Öğretmen Adaylarının Eğitiminde Argumantasyonun (Tartışma Teorisinin) Etkililiği
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)In science education, teaching methods based on argumentation have a significant value. The aim of the research is to determine the effects of different applying methods of argumentation on metacognition and logical thinking ... -
Görme Engelli Öğrencilerin Uzamsal Stratejilerinin Belirlenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018)The aim of this study is to examine the spatial ability of 8th grade students with visual impairments in the context of spatial visualization and spatial orientation, which are considered as subcomponents of spatial ability. ... -
“Güvenli Çocuk” (Safe Child) Programının Etkililiğinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-07-17)The aim is to investigate the effectiveness of Safe Child Program, which is adapted to protect children from abuse and similar dangerous situations, and to increase their confidence attended first grade and preschool ... -
Hikâyeleştirme Yönteminin 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Başarısına, Problem Çözme ve Kurma Becerilerine Etkisi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)The purpose of this study is to examine the effects of storytelling method on 6th grade students’ Mathematics achievement, problem solving and posing skills. The design of the study research model is structured as a ... -
İkinci Dil Eğitimi Alan ve Almayan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Dil ve Kavram Gelişimlerinin İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2016)Language, the one basic stone of community is a tool that manage communication between people and both provide formation and transfer of culture. To manage communication language is used as a tool and while using this tool ... -
İlkokul 4. Sınıflarda Fen Bilimleri Dersinin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımıyla İşlenmesi: Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-06-25)In the world and in our country, it is seen that the developments in science in recent years have increased the importance of science education. With the increased emphasis on science education, many countries' curricula ... -
İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerine Okuma Alışkanlığı Kazandırmak İçin Bir Eylem Araştırması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Reading; It is an action that takes people to infinity of knowledge and develops skills such as creative thinking, speaking and writing. Free and scientific thinking power, which is one of the goals of national education, ... -
İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerine Yönelik Bir Kelime Tanıma Envanteri Tasarım Ve Geliştirme Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017-12-13)The skill of word recognition is the first step for an individual who wants to practice reading. It is impossible to perform the act of reading without recognizing words, and it is important that individual and informal ... -
İlkokul Çocuklarıyla Felsefe Yapmak Üzerine Nitel Bir Çalışma: Dördüncü Sınıf Örneği
(2019)Bu araştırmanın amacı, çocuk edebiyatı eserlerini çocuklarla felsefe yapmak yoluyla inceleyerek, güncellenmiş Bloom taksonomisinin düzeylerine göre çeşitli örnekler sunmaktır. Bu amaç doğrultusunda bu araştırma, çeşitli ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyularının Bağlam Temelli Ve Bağlam Temelli Olmayan Problem Durumlarında İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of this study is to analyze the use of number sense and strategies of fourth grade primary school students as they solve context-based and noncontext-based problems. Survey design was employed. The quantitative ... -
İlkokul Düzeyindeki Çocuklar için Hazırlanmış Biyografiler Üzerine Bir Doküman İncelemesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2017)The aim of the research is to demonstrate the possibilities of using national biographical works at the primary school level published in our country as an inclass and out-of-class reference material. Through the document ... -
İlkokul Sosyal Bilgiler Dersinde Öğrenci Başlatımları Ve Öğrenme Fırsatları: Bir Konuşma Çözümlemesi Çalışması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-02)Using conversation analysis as research methodology, this study examines social studies courses in a primary school and describes learner initiatives and learning opportunities that occur in and through classroom ... -
İlkokullarda Türkçe Dersinde Kullanılan Metinlerin Çoklu Zeka Kuramı Açısından İncelenmesi
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2015)This study examines the activities in the Turkish textbooks and exercise books at the primary school level, within the scope of eight intelligence fields of the “Multiple Intelligences Theory”. The analyze is carried out ... -
İlköğretim Bölümü Öğretmen Adaylarının Aldıkları Programlara Bağlı Olarak Çevre Okuryazarlıkları Bakımından Karşılaştırılması
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019)Roth, who first used environmental literacy in the literature, defined environmental problems as awareness and understanding of environmental problems. Afterwards, by improving the concept of environmental literacy in the ... -
İlköğretim Düzeyinde Performans Görevi ve Proje Uygulamaları Sürecinde Disiplinler Arası Yaklaşımın Etkililiği Üzerine Bir Çalışma
(Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2013)The aim of this study was to determine interdisciplinary approach of effect on students' problem-solving skills in process of project and performance task implementation and students and teachers opinions on the applicability ...