Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDost, Şenol
dc.contributor.authorÖzbey,Mustafa
dc.date.accessioned2022-11-08T11:17:45Z
dc.date.issued2022
dc.date.submitted2022-09-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11655/27053
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate the concept images of the prospective mathematics teachers for the double integral. The basic qualitative research pattern was used in this study. The participants consisted of six prospective mathematics teachers who studied in Mathematics Teaching Department in undergraduate level of a state University, Ankara. The data of research were collected via semi-structured interviews, the activities with concrete materials named 3B KIT, the written responses of the participants to practice questions during semi-structured interviews. The obtained data from the instruments were analyzed through content analysis with the help of the open coding used in grounded theory, axial and selective coding. The results of the study showed that the concept images of the participants for the double integral generally focused on the geometric structure and calculation of the double integral. The finding also indicated that participants could not make any relation between concept definition and concept image, the concept of one-variable (single) integral within the concept images for the double integral were active and acted with procedural knowledge. Moreover, the results also displayed that 3D KIT concrete material had positive effects on concept images for the double integral.tr_TR
dc.language.isoturtr_TR
dc.publisherEğitim Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesstr_TR
dc.subjectİki katlı integraltr_TR
dc.subjectKavram imajıtr_TR
dc.subjectMatematik eğitimitr_TR
dc.subjectSomut materyaltr_TR
dc.subject.lcshMatematiktr_TR
dc.titleMatematik Öğretmen Adaylarının İki Katlı İntegrale Yönelik Kavram İmajlarıtr_TR
dc.title.alternativeConcept Images Of Prospectıve Mathematıcs Teachers For The Double Integral
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesistr_TR
dc.description.ozetBu çalışmada matematik öğretmen adaylarının iki katlı integrale yönelik kavram imajları araştırılmıştır. Bu araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Çalışmanın katılımcılarını Ankara’daki bir devlet üniversitesindeki matematik öğretmenliği lisans programında öğrenim gören altı matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerini yarı yapılandırılmış görüşmeler, 3B KİT şeklinde isimlendirilen somut materyal ile yapılan etkinlik ve yarı yapılandırılmış görüşmeler sırasında katılımcıların uygulama sorularına verdikleri yazılı cevaplar oluşturmaktadır. Elde edilen verilere; gömülü teoride kullanılan açık kodlama, eksensel kodlama ve seçici kodlama tekniklerinden yararlanılarak, içerik analizi yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda katılımcıların iki katlı integral kavramına yönelik kavram imajlarının iki katlı integralin geometrik yapısı ve hesaplanması üzerinde toplandığı görülmüştür. Katılımcıların kavram tanımı ile kavram imajı arasında ilişki kuramadıkları, iki katlı integrale yönelik kavram imajlarında tek katlı integrale ait kavramların etkin olduğu ve işlemsel bilgi ile hareket ettikleri belirlenmiştir. Ayrıca 3B KİT somut materyalinin iki katlı integrale yönelik kavram imajlarına olumlu etkisi görülmüştür.tr_TR
dc.contributor.departmentMatematik Öğretmenliğitr_TR
dc.embargo.termsAcik erişimtr_TR
dc.embargo.lift2023-05-13T11:17:45Z
dc.fundingYoktr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster